امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

واکاوی معمای «قتل مارک دوگان» در پرس تی وی

مشاهده ۱۳۱
۱۳۹۸/۰۵/۱۴- ۱۶:۱۲

مستند «قتل مارک دوگان» (The Killing of Mark Duggan) از تولیدات شبکه پرس تی وی به واکاوی قتل مارک دوگان شهروند انگلیسی به‎دست پلیس این کشور می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند محصول سال 2015 و از تولیدات پرس تی وی است که در لندن تهیه شده است و به مدت 25 دقیقه ماجرای کشته شدن مارک دوگان 26 ساله و اهل تاتنهام را به ضرب گلوله پلیس متروپلیتن در آگوست 2011 روایت می‌کند. این مستند ضمن اشاره به ادعای پلیس مبنی بر اقدام دوگان برای استفاده از اسلحه حین دستگیری، شورش و تظاهرات گسترده در لندن و سایر شهرها پس از مرگ وی را بررسی می‎کند. مستند «قتل مارک دوگان» با هدف نمایش ساختار پنهان نژادپرستانه قوانین انگلیس و سیستم قضایی آن، ضمن مروری بر پیگیری چهار ساله خانواده مارک از سیستم قضایی انگلستان برای یافتن علت قتل وی، مصاحبه مقامات پلیس انگلستان با رسانه‌های مختلف مبنی بر وارد کردن اتهامات مختلف به مارگ دوگان مانند خرید و فروش مواد مخدر و اثبات نشدن این ادعاها در دادگاه را نیز واکاوی می‎کند.

مستند «قتل مارک دوگان» سه‎شنبه 15 مرداد ساعت 6 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 17، پنجشنبه ساعت 11، جمعه ساعت 8 و شنبه ساعت 19 است.

امتیاز شما