امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
معاون سیما در آیین نکوداشت روز خبر نگار:
معاون سیما در آیین نکوداشت روز خبر نگار:

خبرنگاران با بیان دیگاه‌هایشان رسانه ملی را یاری کنند

مشاهده ۵۵۹
۱۳۹۸/۰۵/۱۵- ۱۵:۵۷
تعداد بازدید:559

دکتر میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در مراسم قدردانی از خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون خبرگزاری‌های کشور با توصیه به خبرنگاران به مراقبت‌های درونی و حفظ حریت و آزادگی در مطالبه‌گری در اجتماع، از اصحاب رسانه خواست با ارائه دیدگاه‌هایشان رسانه ملی را برای انجام مأموریت‌هایش یاری کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که به همت اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در آستانه بزرگداشت روز خبرنگار برای قدردانی از خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون رسانه‌ها برگزار شده بود، معاون سیما خطاب به خبرنگاران حاضر در مراسم گفت: کسی به اندازه شما از ضرورت و اهمیت کاری که می‌کنید آگاهی ندارد. شما در متن کار هستید و برای اینکه در متن کار باشید باید به اصول آگاهی، روشنگری و مطالبه‌گری حساسیت جدی داشته باشید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نظامات ارتباطی ما امروز، این شرایط را فراهم کرده است گفت: ما کشوری با ظرفیت های هنگفت فرهنگی و اجتماعی هستیم و برای کسانی که انگیزه داشته باشند بسیار جذاب است که در این زمینه مطالعه کنند و کار رسانه ای انجام دهند.
معاون سیما با اشاره به اینکه کشور ما ظرفیت‌های اساسی برای رشد و تعالی با زبان رسانه را دارا است گفت: در ایران هم ظرفیت‌های داخلی هم منطقه‌ای و هم جهانی به گونه‌ای است که بیش از هر زمان دیگری نیازمند به کسانی هستیم که به این عرصه‌ها، موقعیت‌های منطقه‌ای و جهانیو آرمان‌هایی که داریم وقوف داشته باشند تا با تلاش مجدانه  مسییری که ملت ایران باید طی کند را درمقابلشان نمایان کنند.
میرباقری به خبرنگاران گفت: کار شما ایجاب می‌کند از ظرفیت‌های درونی بالا و آزادی معنوی بالایی برخوردار باشید و از هوا و هوس و حسد و مسائل نازل خودتان را رها کرده باشید، چرا که تا خودمان از بلوغ درونی و تحولات اساسی کمتر برخوردار باشیم ظهور و بروزمان در حوزه آنچه درونمان است خواهد بود و کار شما ایجاب می‌کند که دائما مجاهده کنید و مراقبت داشته باشید. با حفظ حریتتان با شاقول اصولی چون عدالت و حقیقت در نفستان، حریتتان را از چیزی که حقیقت نیست حفظ کنید، چراکه کسانی که مطلع ترند باید مراقبت‌های بیشتری کنند تا مؤثر واقع شوند.
معاون سیما حفظ آزادی‌های اجتماعی را هم لازمه حرفه خبرنگاری دانست و گفت: حریت نسبت به مسائل جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. کمتر مجموعه‌ای مثل شما در معرض آسیب‌های مختلفی چون زر و زور و تزویر قرار می‌گیرد چرا که مطالبه‌گری در جامعه یقینا به مذاق کسانی خوش نخواهد آمد. خصوصا اگر عرصه مطالبه یچیده‌تر باشد فشارها بیشتر خواهد شد و قدرت بالاتری می‌خواهد تا از موانع عبور کند.
میرباقری با اشاره به حساسیت مقطع کنونی در کشور تأکید کرد: کشور ما با چنین هجمه‌ای در طول 40 سال پس از انقلاب برای رفع موانع موجود بیش از پیش نیاز به آگاهی دارد.

وی افزود: کشور ما با توجه به آرمان‌های بلند و جایگاهی که باید بیابد با مسائلی هم در داخل هم در سطح منطقه و جهان مواجه است اما قدرت حل مسئله در ایران بیش از این مسائل است و می‌توانداین موانع را رفع کند.
معاون سیما با اشاره جمعیت تحصیلکرده کشور و دانشجویان گفت: با اتکا به این جامعه تحصیلکرده قدرت حل مسئله در کشور ما در سطح منطقه و جهان بی‌نظیر است و این افتخار را باید شما خبرنگاران برای همه تبیین کنید.
دکتر میرباقری با بیان اینکه رسانه ملی بزرگ ترین حوزه تولید محتوا و مهمترین حوزه برای مدیریت افکار عمومی است گفت: به گواه آمار مرکز تحقیقات صداوسیما که قدمتی بیش از نیم قرن دارد، 80 درصد مردم ایران به طور متوسط 3ساعت و 25دقیقه تلویزیون تماشا می‌کنند و این رقم علاوه بر آگاهی ما از میزان مخاطبان، بیانگرمیزان مطالبه از سیما است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی و تلویزیون نیز جزئی از جامعه نقادان کشورند و به نقد مسائل روز کشور می‌پردازند از جامعه مخاطبان سیما در گروه‌های سنی مختلف گروه‌های علمی اجتماعی سیاسی و .... یاد کرد و از اصحاب رسانه خصوصا خبرنگاران خواست مثل همیشه دیدگاه‌هایشان را در خصوص برنامه‌هادر اختیار مسئولان رسانه ملی، گروه‌های برنامه ساز و برنامه سازان قرار دهند تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
 در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه رادیو تلویزیون رسانه‌ها با اهدای لوح قدردانی شد.

امتیاز شما