امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهره‎گیری از توانمندی‎ها و ظرفیت شهرستان آستانه اشرفیه رسالت رسانه استانی گیلان

مشاهده ۴۱۷
۱۳۹۸/۰۵/۱۶- ۰۹:۴۹

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان، از نماینده شهرستان آستانه اشرفیه مساعدت خواست تا استودیویی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه راه اندازی شود و برنامه‌های مناسبتی از آستان سید جلال الدین اشرف تولید و پخش شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز گیلان در نشست صمیمی‌با فرماندار و شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه در خصوص تعامل بیشتر بایکدیگر به گفت‎وگو پرداختند.
باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در این نشست ضمن تشکر از فرماندار، امام جمعه، نماینده و اعضای شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه هدف از برگزاری این نشست را ارتباط بیشتر مدیران رسانه استانی با مسئولان شهرستان‎ها و انعکاس مشکلات مردم اعلام کرد و گفت: شهرستان آستانه اشرفیه با وجود 450 شهید و به ویژه سردار عارف شهید خوش سیرت و به برکت وجود حضرت سید جلال الدین اشرف قابلیت‌های متعددی دارد و وجود این امام‌زاده بزرگوار نقش گسترده‎ای در برپایی مناسک مذهبی و جذب عاشقان اهل بیت (ع) از همه شهرهای استان و نهایتا گردشگری مذهبی داشته است. وی با اشاره به کشاورزی این شهرستان و برشمردن محصولات آن افزود: رسانه استانی باهدف حمایت از تولید داخلی در حوزه کشاورزی و صنایع دستی باید نقش ویژه‎ای داشته باشد. باقرزاده با اشاره به تاکیدرهبر معظم انقلاب در حوزه زبان و ادبیات فارسی، وجود دکتر محمد معین را یکی از نمادهای زبان فارسی در استان خواند و از معاون سیما خواست تا با تهیه مستندی از این شخصیت ادبی ظرفیت ادبی شهرستان را برای همه نقاط کشور و شبکه‌های برون‌مرزی به نمایش بگذارند.
مدیرکل صداوسیمای گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رسالت رسانه دانست و اظهار داشت: ایثار و شهادت در این شهر سبقه درخشانی دارد که شهید خوش سیرت، نمادی از این فریضه است و ما آماده همکاری‌های لازم برای برنامه‎سازی در این زمینه هستیم. باقرزاده با بیان اینکه برای تهیه برنامه‌های مذهبی باید از استودیوی سازمان به سمت استودیوهای شیشه‎ای که در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه وجود دارد، حرکت کنیم از نماینده شهرستان آستانه در مجلس شورای اسلامی خواست که این استودیو راه اندازی شود تا برنامه‌های مناسبتی از آستان سید جلال الدین اشرف تولید و پخش شود. او همچنین از فرماندار برای تهیه آثار  فاخر و کمک به ایجاد شهرک تلویزیونی، درخواست همکاری کرد و از فرمانده سپاه شهرستان نیز برای تامین امنیت بیشتر فرستنده کیاشهر درخواست همکاری کرد. حیدری فرماندار آستانه اشرفیه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت رسانه در حل مشکلات مدیریتی گفت : رسانه از پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان تا انعکاس عملکرد مدیران و مسوولان نظام جهت امید آفرینی نقش بسیار حساس دارد و در سایه بی‎طرفی است که می‎تواند برای حفظ باورهای مردمی و تحقق منویات رهبری گام بردارد. حیدری در خصوص احداث شهرک سینمایی افزود: این شهرستان ظرفیت ساخت شهرک سینمایی را دارد و باید مسئولان شهر در این خصوص پیشقدم شوند که این اتفاق در سطح شمال کشور رخ دهد.  وی از صداوسیمای گیلان هم خواست تا در کنار گزارش‎های انتقادی که به حق هم هست گزارش‌های مثبت  نیز  تهیه و پخش شود. فرماندار آستانه با اشاره به برگزاری انتخابات نقش صداوسیما را برای حضور پرشور مردم پای صندوق‎های رای، حیاتی خواند و در پایان بر حمایت بیشتر از هنرمندان این شهرستان نیز تاکید کرد. پیش از سخنان مدیرکل صداوسیمای گیلان امام جمعه شهرستان آستان ضمن خیر مقدم بر همراهی بیشتر مدیران برمردم تاکید کرد و خشوع و فروتنی را موجب ایجاد محبت قلبی مردم خواند. وی با اشاره به روحیه ولایی و انقلابی و مردم‎داری مدیرکل صداوسیما به ظرفیت‎های آستانه اشرفیه با وجود پر برکت آقا سید جلال‎الدین اشرف و نخبگان توانمند اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه به این شهر برای تحول مذهبی شد.  دکتر قربانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به توانمندی‎ها و ظرفیت شهرستان آستانه اشرفیه از صداوسیمای مرکز گیلان در خصوص ایده حضور در شهرستان‎ها قدردانی کرد.
فرمانده سپاه شهرستان نیز به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در همراهی حاکمیت برای ایجاد روحیه انقلابی و پیشبرد اهداف و آرمان‎ها مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و از همکاری‌های رسانه استانی تشکر کرد.

تصاویر

امتیاز شما