امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

جشنواره تولیدات و نیل به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب

مشاهده ۵۱۳
۱۳۹۸/۰۵/۱۹- ۱۷:۰۸

مدیرکل صداوسیمای مرکز آبادان، جشنواره تولیدات رادیویی وتلویزیونی مراکز استان‎ها را فراگیرترین و ایرانی‎ترین جشنواره کشور برشمرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  داریوش دبیقی گفت: شبکه‌های استانی، پیام‌آور هم‎زبانی و همد‌لی مردم ایران هستند و این شبکه‌ها می‌توانند فرهنگ‌ها را بازآفرینی کنند و زیر چتر اسلام و ایران، انسجام ملی ایجاد کنند.

رقابت تخصصی میان مراکز صداوسیما، انتقال تجارب موفق و نمایش بهترین برنامه‌ها و برقراری نظام تشویقی و انگیزشی در فرایند تولید و ارج نهادن به کار رسانه‌ای جهادی در مراکز از جمله نقاط قوت برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‎هاست.

تنوع پیام و قالب‌های جدید و نوآورانه همراه با ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، جز با عنایت ویژه و بهره‌مندی از مختصات فرهنگ بومی و ظرفیت‌های فرهنگ اقوام ایرانی محقق نمی‌شود.

از یک سو، در شرایطی که نفوذ فرهنگی بیگانگان از طریق رسانه‌ها شتاب می‌گیرد، توجه به توانمندی‌های شبکه‌های استانی در جذب مخاطب و تأمین نیازها و علاقه‌ها و ارائه راهبردهای اثربخش برای مصونیت در برابر استحاله فرهنگی و تفرقه‌افکنی رسانه‌های معاند مؤثر است و از سوی دیگرپرداخت ویژه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ با حفظ جامعیت، همه‌جانبه‎گری و وفاداری به همه اجزای آن، فراگیری و در برگیری همه اقشار و آحاد جامعه در همه استان‎ها را در بردارد.

مراکز استان‎های صداوسیما هم چنان که ریاست محترم سازمان و معاون محترم امور استان‎ها برآن تاکید دارند، می‎توانند با بهره‏‎گیری حداکثری از مزیّت‎‏های نسبی و ظرفیت‏‌های دینیِ غنیِ ملّی و بومی و تولید پیام‌‏هایی امیدآفرین و شادی‏‎بخش، با معرفی دستاورد‌های انقلاب، چهره واقعی انقلاب اسلامی و آینده‏ای روشن را برای مردم به‌ویژه نسل جوان نمایان سازند و باور و اعتقاد مردم به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‏‎های امام خمینی (ره) را ارتقا دهند و پیام انقلاب اسلامی را بیش‌ازپیش به جهانیان برسانند و منویات مقام معظم رهبری در باب «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد مستقل»، «عدالت‌گستری و مبارزه با فساد»، «استقلال ملی و آزادی اجتماعی»، «عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن» و اصلاح «سبک زندگی» را محقق سازند.

این جشنواره بهترین بستر برای رسیدن به این آرمان است.

امتیاز شما