امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

گزارشگر و مستندساز پیشکسوت آمریکایی در «خیلی دور خیلی نزدیک»

مشاهده ۳۵۲
۱۳۹۸/۰۵/۲۶- ۱۲:۴۱

دکتر شهاب اسفندیاری در برنامه امشب شنبه 26 مرداد «خیلی دور، خیلی نزدیک» با «کیم اسپنسر» گزارشگر و مستندساز پیشکسوت آمریکایی گفت‎وگو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، در برنامه امشب (26مرداد) میزبان «کیم اسپنسر» گزارشگر و مستندساز پیشکسوت آمریکایی و هم موسس شبکه تلویزیونی «لینک تی‌وی» می‌شود. نخستین دوربین ویدئو سونی که به بازار آمد، «کیم اسپنسر» یکی از اولین گزارشگران تلویزیونی بود که کار با این فناوری جدید را تجربه کرد. در شبکه خبری «اِی بی سی» آمریکا کار می‌کرد که کمپانی والت دیسنی این شبکه را خرید و بدین‌ترتیب معنای «خبر» به کلی تغییر کرد. او شاهد دست اول فرآیند تجاری شدن اخبار بود. نا امید از کمپانی‌های بزرگ، شرکت رسانه‌ای کوچکی تأسیس کرد که اخبار متفاوت را از گوشه و کنار جهان به گوش آمریکایی‌ها برساند. می‌گوید رسانه‌های جریان اصلی فقط دنبال «هراس‌افکنی» هستند، نه ایجاد شناخت و درک متقابل. در سال 76 برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی یک برنامه تلویزیونی را از ایران تولید و پخش کرد که در آن یک زن معلم ایرانی و یک زن معلم آمریکایی در یک هفته با هم از طریق ارتباط ماهواره‌ای به صورت زنده گفت‌وگو می‌کردند و درباره زندگی و تصورات خود با یکدیگر سخن گفتند.

برنامه«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه‎کنندگی مصطفی پورمحمدی در 13 قسمت 50 دقیقه‎ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است و شنبه‌ها ساعت 21:30 از شبکه چهار سیما پخش و روز یکشنبه ساعت 14 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما