امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آثار برتر پژوهشی جشنواره بیست و دوم معرفی شدند

مشاهده ۵۷۵
۱۳۹۸/۰۵/۲۷- ۱۵:۲۲

بر اساس اعلام هیأت داوران کمیسیون پژوهش، آثار برتر بیست و دومین دوره جشنواره تولیدات مراکز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل از ستاد خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما، هیأت داوران کمیسیون پژوهش این دوره، آثار برتر را در حوزههای گوناگون اعلام کرد.

در بخش پژوهش‌های بنیادی برتر مراکز با موضوع فرهنگی، دیپلم افتخار برترین پژوهش به مرکز همدان به خاطر پژوهش «نقش خودافشایی در شبکه‌های مجازی بر ارتقاء اجتماعی» اثر اکرم سماواتیان اهدا شد.

دیپلم افتخار دومین پژوهش برتر نیز به مرکز خراسان شمالی برای پژوهش «شناسایی مولفه‌های بومی – محلی خراسان شمالی برای برنامه‌سازی در شبکه استانی» اثر خلیل باقری مشک آبادی تعلق گرفت.

لوح سپاس سومین پژوهش برتر نیز به صورت مشترک به مصصطفی محمد سادقی دهقی از مرکز اصفهان برای پژوهش «بررسی گزارش‌های خبری سیمای شبکه اصفهان»، شیما برزردی از مرکز ایلام برای پژوهش «بازنمایی سبک زندگی در سریال‌های مرکز ایلام» و روح‌الله محمدی از مرکز مازندران برای پژوهش «مطالعه سطح سواد رسانه‌ای مردم استان مازندران با تاکید بر نقش آن در تغییرات سبک زندگی» اهداء شد.

در بخش پژوهش‌های بنیادی برتر مراکز با موضوع اجتماعی، علی قربانی از مرکز آذربایجان شرقی دیپلم افتخار برترین پژوهش را برای اثر «رودخانه ارس، قابلیت‌ها و چالش‌های کشاورزی، گردشگری و زیست محیطی فراروی آن» به خود اختصاص داد و ام کلثوم دهقان از مرکز گلستان هم دیپلم افتخار دومین پژوهش برتر را برای پژوهش «آسیب‌های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی و نقش آن در آداب و سنن اقوام گلستان» دریافت کرد.

در این بخش همچنین لوح سپاس پژوهش برتر به صورت مشترک به مراکز مازندران و مرکزی اهدا شد؛ مریم رزاقی از مازندران برای پژوهش «شناسایی جشنواره‌های بومی و محلی استان مازندران با رویکرد احیای شادی‌آفرینی در شبکه استانی» و زهره توکلی و محمد ملکیان میرزایی از استان مرکزی برای پژوهش «مطالعه فهم زنان در چالش فرزندآوری در شهر اراک» این لوح را دریافت کردند.

در بخش پژوهش‌های بنیادی برتر مراکز با موضوع اقتصادی، دیپلم افتخار برترین پژوهش به اقبال خالدیان و امید کریمی از مرکز کردستان برای پژوهش «ارائه الگوی مطلوب فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا در صدا‌وسیمای مرکز کردستان» رسید و علی عربی از مرکز خراسان جنوبی هم برای پژوهش «دیدگاه کارشناسان و مسئولان استان درباره نقش شبکه استانی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی»، دیپلم افتخار دومین پژوهش برتر را دریافت کرد.

در بخش پژوهش‌های بنیادی برتر مراکز با موضوع سیاسی، امنیتی و دفاعی هم دیپلم افتخار برترین پژوهش به مرکز فارس و احمدعلی احمدپور برای پژوهش «مقایسه گرایش جوانان سه نسل شهر شیراز به کسب خبر» اهدا شد و حمیدرضا کرکه‌آبادی از مرکز سمنان هم موفق به دریافت دیپلم افتخار دومین پژوهش برتر برای اثر «شیوه‌های باورپذیر کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در شبکه استانی سمنان و راهکارهای رسانه‌ای ارتقاء آن» شد.

لوح سپاس برترین پژوهش بخش پژوهش‌های بنیادی برتر مراکز با موضوع معارفی هم به لطیف رئیسی جعفرآبادی و خالق رئیسی جعفرآبادی از مرکز چهارمحال و بختیاری برای پژوهش «با نوای کربلا: بررسی حماسه کربلا در شعر شاعران استان» اهدا شد و در بخش پژوهش‌های منجر به تولید، حسین صمدی و علی عربی از مرکز خراسان جنوبی دیپلم افتخار برترین پژوهش را برای اثر «معرفی آیین کاکل گندم در خراسان جنوبی در برنامه کاکل گندم» دریافت کردند.

دیپلم افتخار برترین پژوهش منجر به تولید مستند تلویزیونی هم به مهتدا ناظمی طرقبه‌ای و منصور علی آبادیان از مرکز خراسان رضوی برای پژوهش «بررسی جاذبه‌های طبیعی، زیست محیطی و گونه‌های جانوری منطقه حفاظت شده تندوره درگز با تاکید بر پلنگ تندوره در مستند سلطان تندروه» رسید.

بهنام رضاقلی زاده از مرکز زنجان هم دیپلم افتخار برترین پژوهش منجر به تولید برنامه ترکیبی تلویزیونی را برای پژوهش «آسیب‌های اجتماعی ویژه نوجوانان زنجانی از دیدگاه کارشناسان و نحوه پرداختن رسانه استانی به آن» دریافت کرد.

در بخش پژوهش‌های برنامه‌ای رادیویی و تلویزیونی برتر در طبقات «جیم» و «دال» منطبق با نظام‌نامه پژوهش برنامه‌ای، دیپلم افتخار برترین پژوهش برنامه‌ای به جمشید دژم خوی از مرکز آذربایجان شرقی بابت پژوهش «گئجه لر» اهدا شد و محسن غلامزاده مهرآبادی هم دیپلم افتخار برترین پژوهش و نگارش برنامه گزارشی را برای پژوهش برنامه تلویزیونی «روستا مردم بالادست» مرکز یزد دریافت کرد.

و در نهایت دیپلم افتخار برترین مقاله هم به محمد باقر سپهری از مرکز اردبیل بابت مقاله «شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر شبکه سبلان در حوزه سرگرمی طی 10 سال آینده» اهدا شد.

 

امتیاز شما