امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
دکتر دارابی:
دکتر دارابی:

برنامه‎ریزی مراکز رسانه ملی برای تولید دو هزار مستند

مشاهده ۲۹۴
۱۳۹۸/۰۵/۲۸- ۰۹:۰۱
تعداد بازدید:294

معاون امور استان‌های رسانه ملی، از آغاز مطالعه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام برای تولید 2000 مستند تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در مراکز صداوسیما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در آیین اختتامیه این جشنواره که در شهر بجنورد برگزار شد ضمن تشکر از همه عوامل برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای به ویژه استانداری و صداوسیمای مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: در فاصله برگزاری جشنواره بیست‎ویکم در شهریور 97 در شهرکرد تاکنون معاونت امور استان‌ها و مراکز صداوسیما گام‌های بزرگی را برداشته‌اند.

وی افزود: برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌، باوجود تلاش بدخواهان و دشمنان ملت ایران رسانه ملی بطور اعم و صداوسیمای مراکز به‎طور اخص پر فروغ ظاهر شدند؛ برنامه‌های ویژه مراکز از مستند، کارنامه انقلاب، مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های گفت‌وگو محور، همه توانستند پرچم رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه خدمات و کارنامه پرافتخار انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته را به اهتراز در آورند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان اینکه دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در تیرماه سال جاری با شکوه هرچه تمام در کرمانشاه برگزار شد خاطرنشان کرد: برگزاری این رخداد بزرگ در مناطق زلزله زده و ایجاد روحیه شادی و نشاط در میان کودکان سرزمین‌مان، در خطه دلاورخیز و مومن کرمانشاه و مشاهده برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران حوزه پویانمایی و عروسکی که با شور و نشاط شاهد احیاء و رونق کسب و کار در این صنعت و هنر بوده‌اند تمام خستگی‌ها را از ما و همکاران دور کرد و امید به فردای بهتر و پیشرفت همه جانبه کشور را در میان ما بیش از گذشته به‎وجود آورد.

وی ادامه داد: مطالعه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام برای تولید 2000 مستند تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در یک بازده سه ساله که از امسال اجرایی شده است پدیده بزرگ و منحصر به فرد نهضت مستند سازی در مراکز محسوب می‌شود.

دارابی با اشاره به تشکیل ستاد و کارگروه‌هایی در مراکز استان‌ها و ستاد معاونت برای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، هدایت، اقدام و نظارت بر حسن اجرای کارها در حوزه بیانیه گام دوم، شعار سالف رونق تولید و زبان و ادب فارسی عنوان کرد: تشکیل ستاد انتخابات در همه مراکز و ستاد معاونت که در سال 97 تشکیل شده است و برنامه‌های مناسب برای حضور گسترده مردم در انتخابات که راهبرد اصلی رسانه ملی است را باید به این مجموعه اضافه کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: تدوین و ابلاغ نظامنامه پژوهش برنامه‌ای صداوسیمای مراکز در 9 فصل و 44 صفحه به مثابه راهنمای عمل تولید بر پایه پژوهش را که برای نخستین بار صورت گرفته است باید یکی از کارهای مهم و بزرگ به شمار آورد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون آموزش روح حاکم بر همه مدیران و مراکز شده است اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی در هر استان، مناطق، تهران در بخش‌های مختلف را باید یک کار بزرگ معاونت برشمرد. چرا که ما در سازمانی مشغول خدمت هستیم که یاد دهنده و یادگیرنده است.

دارابی گفت: دو سال است که مراکز تولیدات مشترک رادیویی و تلویزیونی با یکدیگر را آغاز کرده‌اند، استان‌های همجوار تجربه خوبی از این کار کسب کرده‌اند و این تجربه مفید سرآغاز تولیدات مشترک با کشورهای همسایه در نوار مرزی است.

معاون امور استان‌های صداوسیما اعضای برجسته هیئت داوران در حوزه کارهای نمایشی اظهار داشته‌اند، امسال تعداد آثار با کیفیت و جذاب به حدی بود که کار داوری بسیار سخت و رقابت تنگاتنگ و دشوار بود و کاملاً گویای رشد آثار نمایشی در سه سال اخیر را بیانگر بود.

وی ادامه داد: تولیدات امسال در حد نسبتاً زیادی از ظرفیت‌های بومی مثل گویش و زبان، لباس، جغرافیای انسانی، موضوعات منطقه‌ای و هنرمندان مراکز استان‌ها استفاده کرده‌اند، کیفیت تله فیلم‌ها به حدی بالا بود که اگر در هر جشنواره‌ای شرکت کنند بدون شک برترین جوایز را نصیب خود می‎کنند و جای پخش آن‌ها در بهترین ساعات و طلایی‌ترین زمان در شبکه‌های سراسری است.

دارابی با بیان اینکه در بخش سریال‌ها و مجموعه‌های نمایش آثار درخشانی را شاهد بودیم که نشان از رشد سریال‌سازی دارد گفت: در حوزه رادیو دو رخداد بزرگ صورت گرفت از جمله اینکه جشنواره استانی چلچراغ، با همت صداوسیمای مرکز فارس و آستان احمدی و محمدی در حوزه تولیدات مرتبط با حضرت شاهچراغ احمد بن موسی(ع) و برگزاری نخستین جشنواره استانی در خراسان رضوی در زمستان امسال، با مشارکت آستان قدس رضوی برای تولیدات رادیویی رادیو زیارت که نقش مهمی در افزایش تولید برای حوزه زیارت و شناسایی و کشف استعدادها جدید برای برنامه‌سازی در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون امور استان‌های صداوسیما افزود: با موافقت و دستوری که رئیس سازمان صداوسیما صادر کرد بیش از 40 نفر از همکاران در مراکز که آثارشان در جشنواره‌های مختلف به ویژه تولیدات مراکز در چند نوبت حائز رتبه شده برابر سوابق و تحصیلات تبدیل وضعیت همکاری یافته‌اند و این اقدام برای نخستین بار در سازمان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در حوزه فضای مجازی اگرچه تا رسیدن به نقطه انتظار فاصله دارم اما تولیدات خوب، تلاش‌های ارزنده و به خصوص آموزش‌های کاربردی مناسبی برای همکاران صورت گرفته و افق بیش رو در این حوزه بسیار امیدوار کننده است.

دارابی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر از استادان، صاحبنظران، کارشناسان خبره امر بررسی و داوری آثار را برعهده داشتند گفت: جشنواره بیست‎وسوم به میزبانی استانداری و صدا و سیمای اردبیل در تابستان سال 99 برگزار می‎شود.

امتیاز شما