امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بررسی یکی از معروف‎ترین قطعات «سباستین باخ » در سیم آخر

مشاهده ۸۵۰
۱۳۹۸/۰۵/۳۰- ۱۰:۵۲

برنامه «سیم آخر» چهارشنبه 30 مرداد، توکاتا و فوگ در ر مینور-قطعه معروف ارگ‎نوازی کلاسیک یوهان سباستین  باخ را معرفی و بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سیم آخر» امروز چهارشنبه  30 مرداد، به بررسی  توکاتا و فوگ در ر مینور-قطعه معروف ارگ نوازی کلاسیک باخ می‌پردازد.

Toccata and Fugue in D minor یکی از قطعات موسیقی ساخته شده به تلاش یوهان سباستیان باخ برای ساز ارگان است. باخ این قطعه را بین سال‎های 1703 و 1708 و در مدت اقامتش در شهر آرنشتات نوشته است. این قطعه یکی از مشهورترین قطعات باخ است. توکاتا سبکی از نوازندگی است که برای بیان توانایی ساز یا نوازنده اجرا می‌شود حرکت‎های سریع ملودیک با پاساژهای پیچیده و طولانی است. این قطعه در فیلم درآکولا استفاده شده است.

در این برنامه «سپهر سراجی» کارشناس مجری و نوازنده به این موضوع که برای  قطعه  توکاتا و فوگ در مینور باخ از چه سازهایی می‎توان استفاده کرد اشاره می‌کند.

 در برنامه «سیم آخر» با حضور کارشناسان حوزه موسیقی درباره درک و دریافت و تبیین درست از موسیقی بحث و گفت‎وگو  می‌شود. این برنامه هر چهارشنبه ساعت 16:30 از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز پخش می‌شود.

 

امتیاز شما