امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به حملات پهبادی انصارالله به میدان نفتی عربستان

مشاهده ۲۸۶
۱۳۹۸/۰۵/۳۰- ۱۳:۲۳

حملات پهپادی انصارالله یمن به میدان نفتی الشیبه در عربستان و واکنش‎های مختلف به این رویداد در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) شبکه پرس تی وی به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره حمله پهبادی به میدان نفتی الشیبه که چیزی حدود یک میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کرد به بررسی سخنان سخنگوی جنبش انصارالله درخصوص این حمله که با 10 پهپاد صورت گرفت و ضربه سنگینی به آل سعود و تاسیسات نفتی این مرکز وارد کرد می‌پردازد. این برنامه در ادامه با نگاهی به واکنش رسانه‌های غربی و مهم دنیا درخصوص این حمله پهپادی به بحث و تبادل نظر درخصوص جنایت‎های عربستان و امارات در جنگ با یمن، تصمیم اماراتی‌ها برای خروج از یمن و سفر هیئتی از جنبش انصارالله یمن به ایران و دیدار با آیت‎الله خامنه‎ای و واکنش رسانه‌های غربی و سعودی به این دیدار می‎پردازد. این برنامه همچنین توافق شورای نظامی حاکم در سودان با گروه اصلی مخالفان در این کشور بر سر یک اعلامیه قانون اساسی را واکاوی و اعتراضات ماه‌های اخیر در کشور سودان و سرکوب معترضان توسط شورای نظامی در این کشور را بررسی می‎کند. تقسیم قدرت در سودان و برگزاری انتخابات آزاد در پی این توافق و واکنش کشورهایی مانند عربستان، مصر و امارات به این توافق نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه است.

برنامه «جریان خاورمیانه» به تهیه‎کنندگی مروه عثمان، ساعت 00:03 بامداد شنبه 2 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 8، دوشنبه ساعت 4 و 15، سه‎شنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 19 و جمعه ساعت 13 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما