امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

معرفی مهارت های ایرانی برای خارج از مرزها

مشاهده ۱۸۵
۱۳۹۸/۰۶/۰۲- ۱۰:۴۵

در اولین نشست مدیر شبکه آموزش با دبیران بخش فرهنگی و رسانه‎ای سفارت آلمان زمینه‌های همکاری برای مهارت‌آموزی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، در این دیدار که به منظور بررسی همکاری‌های مشترک بین المللی در حوزه مهارت افزایی برگزار شد، دبیران اول بخش مطبوعاتی و فرهنگی سفارت آلمان آقایان مارتین فالک و اشتفان رایتسه حضور داشتند.

 دکتر احمدی افزادی در ابتدا با ارائه گزارشی از پیشرفت های عظیم مهارتی ایران در دهه‌های اخیر و ظرفیت‎های بزرگ منطقه ای و جهانی مهارتی جوانان ایرانی، به تبیین راهبرد و برنامه کاری شبکه آموزش در سه سطح شبکه ای، ملی و بین المللی پرداخت و گفت: شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت های ملی تولید مهارت، اولین گام شبکه هفت در زمینه مهارت آموزی در رسانه ملی بود. این اقدام باهدف تولید خوراک صحیح و هدفمند در زمینه مهارت آموزی به نسل جوان انجام شده است.

وی ارتباط با همه متولیان تخصصی ذیربط را از دیگر برنامه‌های شبکه دانست و افزود: تلاش شده تا تمامی زمینه‌های ایجاد مهارت در کشور شناسایی شود.

دکتر احمدی افزادی با طرح زمینه‌هایی با اشتراک علاقه دو کشور، به رشد فزاینده مهارتی در مراکز فنی و دانشگاهی ایران و نیز موفقیت‎های کشور آلمان در توسعه صنعت اشاره کرد و افزود: شبکه آموزش با آنالیز این  سیستم درحال توسعه مهارتی کشور، آن‎ها را مبنای تعدادی از تولیدات قرار داده است. وی ابراز امیدواری کرد؛ در حوزه مهارت آموزی و فرهنگ کارآفرینی دو کشور برنامه‌های مشترک تولید و یا مبادله کنند.

برندسازی از طریق مسابقات استارتاپ از دیگر موضوعاتی بود که دکتر احمدی افزادی به آن اشاره کرد و در ادامه به معرفی تعدادی از تولیدات شبکه‌ها پرداخت.

توجه به توانمندی جوانان در حوزه کسب و کار موضوع دیگری بود که مدیر شبکه آموزش بر آن تاکید کرد و خواستار تولید و تبادل برنامه میان دو کشور شد.

مارتین فالک دبیر اول و رئیس بخش مطبوعاتی سفارت آلمان نیز در این نشست به سوابق و تجربیات رسانه‎ای آلمان در زمینه تولید برنامه‌های مهارت‎افزا اشاره کرد و گفت: راه‎اندازی و برنامه‎سازی در زمینه مهارت آموزی تلاشی ارزشمند، اثرگذار و قابل توجه به شمار می‎رود و تا جایی که می‎دانم در کشور ما رسانه‎ای متمرکز در امر مهارت آموزی وجود ندارد. البته شبکه‌های خصوصی برنامه‌هایی به صورت پراکنده تولید و پخش می‌کنند. شبکه آموزش در ایران تجربه‎ای ارزشمند و تحسین برانگیز به شمار می‎رود.

وی با استقبال از ایده تبادل تولید برنامه‎ای در زمینه معرفی شبکه و یا برنامه‌های  متناسب با مهارت آموزی قول همکاری داد.

اشتفان رایتسه دبیر اول سفارت و رئیس بخش فرهنگی نیز با اشاره به ظرفیت‎های عظیم فرهنگی دو کشور ایران و آلمان، همکاری در حوزه مستندسازی را راهی موثر در آموزش مهارت توصیف کرد و گفت: به عنوان مثال وجود صنایع دستی بی‎شمار ایران می‎تواند یکی از محورهای عمده کارآفرینی و مهارت افزایی قلمداد شود.

وی با استقبال از پیشنهاد شبکه درخصوص پوشش و تولید برنامه بزرگداشت دویستمین سالگر گوته گفت: گوته شاعر آلمانی و حافظ شاعر ایرانی وجوه اشتراک فراوانی با یکدیگر دارند و می توان برای شروع همکاری‌های فرهنگی برنامه مشترک حافظ و گوته در شیراز را دنبال کرد.

در پایان این نشست شرکت کنندگان برگزاری چنین جلساتی را گامی عملی د ر زمینه تبادلات فرهنگی آموزش مهارت دانسته و ابراز امیدواری کردند تا همکاری‌های دوجانبه در تولید برنامه‌های آموزشی و فرهنگی فرصت های شغلی بی‎شماری برای جوانان دو کشور فراهم کند.

امتیاز شما