امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

معرفی تعدادی از برنامه‌های رسانه ملی برای معرفی خدمات دولت

مشاهده ۴۲۷
۱۳۹۸/۰۶/۰۴- ۱۵:۲۹

شبکه‌های سراسری و استانی رسانه ملی از 2 تا 8 شهریور، به مناسبت هفته دولت میزبان وزرا، مدیران و مسئولان دولتی شده‌اند تا ضمن گفت‌وگویی صمیمانه با خادمان مردم، از عملکرد دولت اطلاع رسانی کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های سراسری صدا ، سیما و شبکه‌های استانی در ایام هفته دولت هر روز با دعوت از مسئولان دولتی به تشریح عملکرد دولت یازدهم می‌پردازند.

تلویزیون

شبکه‌های سراسری سیما در برنامه‌های روتین شبکه‌ها برای هفته دولت برنامه‌های متنوعی ترتیب داده‌اند. بنا بر این گزارش برنامه «نگاه یک» شبکه یک با دعوت وزیر بهداشت و امشب هم با میزبانی از وزیر راه و شهرسازی به استقبال از هفته دولت رفته است.

برنامه  «صبح بخیر ایران» این شبکه نیز در برنامه گذشته میزبان وزیر راه و شهرسازی بود و درباره عملکرد وی و برنامه‌هایش در این سمت از او پرسید. قرار است به مناسبت هفته دولت هربار یکی از وزاری دولت دوازدهم میهمان برنامه «صبح بخیر ایران» شود. 

شبکه سه سیما نیز در برنامه «سلام صبح بخیر» به گزارش عملکرد برنامه‌های دولتی‌ها می‌پردازد. سلام صبح بخیری‌ها امروز میزبان عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد بودند.

برنامه «راهش اینه» که از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود نیز، این هفته مسئولان دولتی در حوزه کسب و کار را دعوت کرده است.

شبکه خبر نیز در برنامه تیتر امشب این هفته با دولتی‌ها به طور مفصل گفت‌وگو می‌کند. تیتر امشب در اولین شب از هفته دولت میزبان رئیس مرکز آمار بود و دیشب با وزیر اقتصاد گفت‌وگو کرد.

خبر سراسری سیما نیز در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما میزبان دولتی‌هاست. گفت‌وگوی ویژه خبری‌ها 2 شهریور با وزیر اطلاعات به گفت‌وگو نشستند و در برنامه شب گذشته آخرین خبرهای استخدامی را از رئیس سازمان اداری و استخدامی جویا شدند.

 شبکه‌های دیگر نیز در برنامه‌های روزانه به این مهم پرداخته‌اند.

رادیو

شبکه‌های رادیویی رسانه ملی نیز به فراخور مأموریتشان در این هفته به تبیین خدمات دولت می‌پردازند:

واکاوی دستاوردهای دولت در ویژه برنامه‌های هفته دولت

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی گفت‌وگو به منظور بررسی دستاوردهای دولت در دوران 40 ساله انقلاب و همچنین واکاوی برنامه‌ها و چشم اندازهای پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ویژه برنامه‌هایی را به این موضوعات اختصاص داده که از این شبکه پخش می‌شود. ویژه برنامه «گام بلند» از 2 تا 8 شهریور ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه و همچنین ویژه برنامه «گفت‌وگوی علمی» ساعت 21 به مدت 60 دقیقه روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز تقدیم مخاطبان می‌شود

 

مروری بر زندگی شهید محمدعلی رجایی در رادیو تهران

زندگی محمدعلی رجایی، عملکرد و دستاوردهای دولت در آن دوران از ویژه برنامه «تهران، خیابان دولت» بررسی می‌شود.

ویژه برنامه «تهران، خیابان دولت» کاری از گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران، به مناسبت هفته دولت از ۲ تا ۶ شهریور پخش می‌شود. در این برنامه عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی در استان تهران با حضور مسئولان مرتبط بررسی می‌شود. همچنین در آیتم «شخصیت‌های تاریخی» برنامه، اطلاعاتی درباره تاریخچه دولت ها ارائه می‌شود. امشب علاوه بر مرور تاریخچه زندگی محمدعلی رجایی، دومین رئیس‌جمهور ایران که در بمب‌گذاری دفتر نخست‌وزیری ترور شد، عملکرد و دستاوردهای دولت در آن دوران نیز بررسی می‌شود.

پخش پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباه اخلاق کارگزاران در حکومت اسلامی‌، گفت‌وگو با مسئولان سازمانهایی مانند استانداری تهران، فرمانداری، صنعت و معدن و تجارت، ورزش و جوانان و گردشگری و ... از بخش‌های برنامه است. طبق پیش‌بینی‌ها امشب ۲ شهریور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران مهمان حضوری برنامه است.

محمدحسین‌هاشمی، کارشناس مجری و محمدرضا پاکزادیان هماهنگی عواملی هستند که با این برنامه همکاری می‌کنند

 

داستان زندگی محمدعلی رجایی از رادیو نمایش

نمایش رادیویی «من محمدعلی رجایی» به زندگی شهید محمدعلی رجایی از دوران نوجوانی، فعالیت سیاسی و تبلیغاتی در کنار شهید باهنر و پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این نمایش احمد گنجی، مهرداد مهماندوست، مجتبی طباطبایی، مهرداد عشقیان، جواد پیشگر، زهره مجابی، افسانه محمدی، مهدی طهماسبی و ... نقش‌آفرینی می‌کنند. نمایش رادیویی «من محمدعلی رجایی» به تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا و صدابرداری حیدر صفدری، در هفته دولت هر روز ساعت 15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

علاوه بر این شبکه‌های رادیویی دیگر معاونت صدا نیز در طول این هفته به این مناسبت می‌پردازند.

شبکه‌های استانی

شبکه‌های استانی نیز به تفکیک این هفته پیگیر اقدامات دولت در استان‌ها بودند:

ویژه برنامه‌های هفته دولت در مرکز اصفهان

صدا‌وسیمای مرکز اصفهان با تولید و پخش برنامه‌های مختلف، هفته دولت را گرامی می‌دارد.

 برنامه «گفت‌وگوی هفته» در هفته دولت از ساعت 17 به مدت 180دقیقه، با موضوعاتی همچون منابع طبیعی، میراث فرهنگی، برق و گاز استان پخش می‌شود. همچنین برنامه «اصفهان امروز» هر روز ساعت 16:10 به مدت 25 دقیقه و برنامه «زنده رود» با حضور استاندار اصفهان، روز جمعه ساعت 9:30 به مدت 20 دقیقه به بیان خدمات و عملکرد دولت می‌پردازند.

در بخش صدا نیز برنامه‌های «سلام اصفهان» ساعت 7:10 به مدت 24 دقیقه ، «نقد و نظر» ساعت 11:15 به مدت 40 دقیقه، «ناژوان» ساعت 18 و میان برنامه‌های پخش روزانه به مدت کل 18 دقیقه، با دعوت از مسئولان ادارات دولتی، گزارشی از عملکردشان به مخاطبان ارائه می دهند.

تولید خبر و گزارش های خبری از افتتاح طرح ها و اقدامات دولت در استان اصفهان و انعکاس آن در مجموعه‌های خبری صداوسیما و فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های مرکز اصفهان در هفته دولت است.

 

صداوسیمای مرکز کرمان در هفته دولت

صداوسیمای مرکز کرمان در هفته دولت با برنامه‌های متنوع، خدمات و عملکرد دولت را در بخش‌های مختلف معرفی می‎کند.

 ویژه برنامه «گفت‎وگوی ویژه» به تهیه‎کنندگی محمود علیپور با دعوت از دکتر موسوی معاون عمرانی استانداری، فدایی استانداردر هفته دولت درروزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 22 تا 22:45 از سیمای کرمان روی آنتن می‌رود.

برنامه تلویزیونی «صبح بخیر کرمان» به تهیه‌کنندگی محمود علیپور، به مدت 65 دقیقه، در هفته دولت ساعت 7 با حضور استاندار، فرمانداران شهرستان‌های استان، معاونان استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی روزهای یکشنبه، سه‎شنبه و پنجشنبه پخش می‌شود.

برنامه خانواده «زندگی زیباست» به تهیه‎کنندگی عطیه آستانی، به مدت 60 دقیقه شنبه تا پنجشنبه در هفته دولت از ساعت 10 میهمان مخاطبان کرمانی می‎شود.

این برنامه‌ها به تبیین عملکرد و معرفی دستاوردها و انعکاس فعالیت‌های دولت می‌پردازد.

برنامه  رادیویی «کرمان سلام» به تهیه‎کنندگی عباس پورجهانشاهی و معصومه طالبی‎زاده به مدت 90 دقیقه در هفته دولت از شنبه تا چهارشنبه با بخش‎های کارشناسی،گزارش تلفن‎ها و پیامک‎های مردمی‌ به تبیین عملکرد دستگاه‎های خدمت رسان با حضور مسئولان می‌پردازد.

در برنامه «میکروفن صبح» به تهیه‎کنندگی فرشته ایران‎نژاد، از شنبه تا چهارشنبه در هفته دولت به مدت 20 دقیقه به صورت ضبطی با حضور فرمانداران به انعکاس فعالیت‎های دولت می‌پردازد.

همچنین برنامه «مردم و مسئولان» هم در طول هفته دولت، با دعوت از مدیران ارشد دستگاه‎های دولتی، ضمن بزرگداشت یاد شهیدان والامقام دولت و تبیین اندیشه آنان در باب خدمت‎رسانی و هم‎دلی و هم‎زبانی دولتمردان با مردم، با رویکرد مطالبه‎گری، رونق تولید به صورت زنده پخش می‎شود. این برنامه 30 دقیقه‎ای، پنجشنبه 7 شهریور، ساعت 8:45 فعالیت‌ها و عملکرد دولت در بخش‌های مختلف را منعکس می‌کند.

 

تدارک صداوسیمای مر کهگیلویه و بویراحمد برای هفته دولت

صداوسیمای مرکز کهگیلویه‎وبویراحمد در هفته دولت برنامه‌های جامعی برای انعکاس خدمات دولتمردان تدارک دیده است.

سیمای شبکه استانی دنا در برنامه «میزگرد» به تهیه‎کنندگی عبدالناصر خلیلی، برنامه «خانواده» به تهیه‎کنندگی احسان عادلی، برنامه «شبانه» به تهیه‎کنندگی امیر خادمی‌، با دعوت از استاندار، معاونان، مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداران شهرستان‎های کهگیلویه، گچساران، باشت، بویراحمد، دنا بهمئی، چرام و لنده از سیمای دنا برنامه‌های جامعی برای انعکاس خدمات دولتمردان پیش‎بینی کرده است.

در صدای شبکه استانی دنا در برنامه «پیام استان»،  برنامه «پاسخ»، «میزگرد» و «صبحگاهی» به انعکاس خدمات نظام از سوی دلتمردان و گرامیداشت یاد شهیدان والامقام رجایی و باهنر  در طول هفته دولت، با دعوت از مدیران ارشد دستگاه‎های دولتی، ضمن بزرگداشت یاد شهیدان والامقام دولت و تبیین اندیشه آنان در باب خدمت‎رسانی و همدلی و همزبانی دولتمردان با مردم، فعالیت‌ها و عملکرد دولت در بخش‌های مختلف را انعکاس می‎دهد.

 در بخش خبر شبکه استانی در ساعت 20 هرشب یک نفر از فرمانداران شهرستان‎های کهگیلویه و بویراحمد به‎صورت زنده ارتباط گرفته می‌شود و پوشش خبری طرح‌های افتتاح و کلنگ زنی شده ویژه هفته دولت در نقاط مختلف استان و ... از برنامه‌های حوزه  معاونت خبر صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.

 

برنامه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در هفته دولت

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی همزمان با آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، برنامه‌های متنوعی را پخش می‌کند.

ویژه برنامه «ائویمیز» به تهیه کنندگی فرزین صالحی با دعوت از خانواده کارمندان نمونه، در هفته دولت ساعت 12 از سیمای آذربایجان غربی روی آنتن می‌رود. برنامه تلویزیونی «اولدوز» به تهیه‌کنندگی اتابک حبیبی، در هفته دولت ساعت 21، با حضور استاندار، فرمانداران شهرستان‌های استان، معاونان استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی و نیز با حضور کارآفرینان نمونه، خانواده شهدا و جانبازان، هنرمندان برجسته و شاعران پخش می‌شود. این برنامه‌ها به تبیین عملکرد و معرفی دستاوردها و انعکاس فعالیت‌های دولت می‌پردازد.

شبکه رادیویی چی چست با ویژه برنامه «خدمت عرصه سی» به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی، به تبیین عملکرد دستگاههای خدمت رسان با حضور مسئولان می‌پردازد. در برنامه «سلام یاشایش» نیز هر روز فرمانداران شهرستان‌ها حضور دارند. همچنین برنامه‌های «مردم و مسئول لار»، «عرصه تولید» و «کندیمیز» هم در طول هفته دولت، با دعوت از مدیران ارشد دستگاههای دولتی، ضمن بزرگداشت یاد شهیدان والامقام دولت و تبیین اندیشه آنان در باب خدمت رسانی و همدلی و همزبانی دولتمردان با مردم ، فعالیت‌ها و عملکرد دولت در بخش‌های مختلف را منعکس می‌کند.

پوشش خبری طرح‌های افتتاح شده ویژه هفته دولت در نقاط مختلف استان، تهیه گزارش و مستندهای خبری با رویکرد رونق تولید و توسعه استان و ... از برنامه‌های معاونت خبر مرکز آذربایجان غربی است.

گفتنی است همه مراکز 33گانه صداوسیما برنامه‎هایی را خاص این مناسبت و معرفی دستاوردهای دولت تدارک دیده‌اند.

امتیاز شما