امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناگفته‌های آقای کارگردان از بازیگر نقش «بانوی سردار

مشاهده ۳۲۲
۱۳۹۸/۰۶/۰۵- ۱۲:۵۲
تعداد بازدید:322

پرویز شیخ‌طادی کارگردان سریال «بانوی سردار»، ویژگی‌های خاص بازیگر نقش «بی بی مریم» را تشریح کرد.

پرویز شیخ طادی کارگردان سریا«بانوی سردار» در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص قصه این سریال گفت: مرحوم بی‌بی مریم در همه ابعاد اخلاقی، تربیتی و مبارزاتی جدا از تقدیر‌هایی که از او شده بود به جایی رسید که مردم به او سردار می‌گفتند.

وی افزود :به جز بختیاری‌ها کسی بی‌بی مریم را نمی‌شناخت، کسی که تاریخ را نخوانده باشد از او شناختی ندارد. زمانی که درباره بی بی مریم مطالعه کردم، جذب آن شدم و قلم برای نوشتن آن برداشتم.

شیخ طادی با اشاره به اینکه سریال «بانوی سردار» در ۱۲ قسمت ساخته شده است، بیان کرد: «بانوی سردار» داستان زندگی زن مبارز، بی بی مریم و برشی از زندگی واقعی او است. البته روایت کامل زندگی این بانوی قهرمان به ۱۲۰ قسمت سریال نیاز دارد اما با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم، سریال را ساختیم. زندگی بی بی مریم می‌تواند در کتاب‌های آموزش و پرورش راه پیدا کند و حتی داستان این بانو قابلیت تبدیل به رمان و تئاتر‌های بزرگ را نیز دارد.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگر نقش «بانوی سردار» عنوان کرد: ما بازیگری می‌خواستیم که صدا و بازی خوب، تیراندازی، سوارکاری و حرکت‌های اکشن داشته باشد که بتواند فراز و فرود‌های نقش را در تحلیل خود به نمایش بگذارد. خانم سیروس از این امتحان سربلند بیرون آمد و ما را نیز سربلند کردند.

کارگردان سریال «بانوی سردار» درباره مکان تصویربرداری این سریال اظهار کرد: در استان‌ها ظرفیت کافی برای انجام تصویربرداری نبود چراکه  می‌خواستیم روزی ۱۰۰ هنرور غیر تکراری استفاده کنیم که استان‌ها چنین ظرفیتی نداشت.

شیخ طادی درباره ساخت فصل دوم سریال «بانوی سردار» توضیح داد: طرح فصل دوم «بانوی سردار» مطرح شده است، اکنون منتظر نظر مخاطبان و مردم بختیاری هستیم و اگر سریال را دوست داشته باشند فصل دوم را ادامه می‌دهیم.

گفتنی است سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی سعید مرادی، هرشب ساعت  ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما  پخش می‌شود.

امتیاز شما