امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کارگردان مستند بنای زخمی
کارگردان مستند بنای زخمی

پخش مستند تلویزیونی موفق‌تر از سینمایی عمل کرده است

مشاهده ۳۲۴
۱۳۹۸/۰۶/۰۵- ۱۲:۵۲
تعداد بازدید:324

کارگردان فیلم مستند «بنای زخمی»، گفت: در تاریخچه فیلم مستند، پخش تلویزیونی مستندها همواره از سینمایی موفق‌تر عمل کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما، از پانزده تیرماه با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد. مهر ماه آثار برتر این جشنواره توسط داوران معرفی می‌شود. فیلم مستند «بنای زخمی» نیز یکی از آثاری بود که این هفته در قالب این جشنواره روی آنتن شبکه مستند رفت.

ضیا حاتمی، کارگردان فیلم مستند بنای زخمی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در خصوص جشنواره مستند سیما، با بیان اینکه  این جشنواره حرکتی جالب و حرفه ای است گفت: پخش تلویزیونی که اصل و ماهیت فیلم مستند است، در این جشنواره به خوبی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در تاریخچه فیلم مستند، پخش تلویزیونی آن همواره از پخش سینمایی موفق تر بوده است گفت: این جشنواره باعث شده بسیاری از فیلم سازها فیلمهای‌شان دیده شود و از طرف دیگر سطح کارهای شبکه مستند نیز بالا برو، چراکه سند اولین اکران بسیاری از فیلم های خوب، در این شبکه ثبت می‌شود.

این کارگردان، معتقد است:  این مستند هم سطح آگاهی مردم و هم سطح تلویزیون بالا می‌برد چراکه  فیلم هایی که قبلا فقط در جشنواره‌ها دیده می‌شد، حالا به خانه‌های مردم راه یافته است. او طرح نظر سنجی از طریق آرای مردمی  را در این جشنواره خوب ارزیابی کرد و گفت: این کار به دیده شدن فیلم ها  کمک می‌کند و نشان دهنده سطح بینش، سلیقه و افق نگاه مخاطب است.

این مستندساز درباره ایده و روند ساخت فیلم خود، اظهار داشت: هنگام کار در مستند دیگری بودم که مدیر تولید آن فیلم، سر صحنه متوجه شد، ساختمانی قدیمی در آن مکان، فنسش افتاده است. همانجا پلان اول فیلم را تصویر برداری کردم و چیزی حدود یک سال و نیم بعد پس از پنج مرحله تصویر برداری، کار به سرانجام رسید.

امتیاز شما