امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

ایل سوگوار به شبکه دنا می آید

مشاهده ۳۲۴
۱۳۹۸/۰۶/۰۶- ۱۱:۵۲

صدا‌وسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بررسی قیام عاشورا، به سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفاداراش می‌نشیند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای دنا با دعوت از دسته‌های عزاداری، سینه زنی و نوحه خوانی به طور زنده، به استقبال مراسم عزاداری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رود. این شبکه در دهه اول محرم به مدت 60 دقیقه با حضور هیئت‌های عزادرای در شبکه دنا، میزبان عزاداران حسینی می‌شود. برنامه «ایل سوگوار» به تهیه‌کنندگی امیر خادمی‌، مراسم عزاداری شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، گچساران، باشت، چرام و لنده را به طور زنده پوشش می‌دهد. همچنین صدای مرکز با ویژه برنامه‌های «بشنو از نی» و «علمدار عشق» اندیشه‌های ناب امام حسین (ع) و قیام عاشورا را تبیین می‌کند.
رادیو دنا در دهه اول محرم با برنامه «بشنو از نی» به تهیه کنندگی سیدوحید علویان، به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع)، بررسی علل پیام واقعه کربلا، نماز اول وقت و احیای فریضه امر به معروف نهی از منکر می‌پردازد. بررسی تاثیر نقش عزاداری محرم بر ترویج فرهنگ عاشورایی، معرفی آداب، سنن و مراسم عزاداری سنتی مردم استان از دیگر آیتم‌های برنامه است. همچنین برنامه «علمدار عشق» دوشنبه 18شهریور در روز تاسوعا، به تبیین شخصیت ابوالفضل‌العباس (ع) و تاثیر ایشان در واقعه کربلا می‌پردازد. در این برنامه با حضور کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه، ضمن تبیین فداکاری و شجاعت، ویژگی بارز حضرت ابوالفضل (ع) برای مخاطبان بازگو می‌شود.

برنامه «علمدار عشق» به تهیه کنندگی آلب ارسلان محمدی پور، از ساعت 9 تا 11 صبح روی آنتن رادیو دنا می‌رود. همچنین ویژه برنامه «عاشورای حسینی» به انعکاس عزاداری روز عاشورا ، موضوع نماز اول وقت با رویکرد واقعه قیام امام حسین (ع)، بازخوانی آداب و سنن عزاداری سنتی مردم استان، نذری دادن و معرفی شهدای کربلا و بررسی عملکرد حضرت زینب(س) در این روز مهم می‌پردازد. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی سید وحید علویان، از رادیو دنا پخش می‌شود.
 

امتیاز شما