امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

محرم در قاب افلاک

مشاهده ۵۵۱
۱۳۹۸/۰۶/۰۶- ۱۲:۱۸

صداوسیمای مرکز لرستان با یک ویژه برنامه تلویزیونی و یک ویژه برنامه رادیویی و چندین برنامه دیگر، در ماه محرم با مردم عزادار لرستان همراه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو لرستان با شروع ماه قیام و شهادت، ویژه برنامه «مهمان کربلا» را پخش می‌کند؛ این ویژه برنامه در دوازده برنامه ۷۵ دقیقه‎ای به تهیه‎کنندگی محمدرضا طرهانی‎نژاد، هر روز باهدف تبیین اهداف و پیام‎های  نهضت عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر، با پخش عزاداری‎ها و نوحه‌های قدیمی و آیتم‎های مختلفی مانند محرم در اندیشه مکتوب، روزشمار محرم، معرفی هیئت‎های مذهبی، پیرغلامان، گزارش و همچنین بحث کارشناسی درباره واقعه کربلا، از ساعت 18:15 تا 19:30 تهیه و پخش می‌شود.
همچنین سایر برنامه‌های رادیو لرستان حال‎وهوای محرمی‌ به خود می‌گیرند و برنامه‌هایی مانند «سلام لرستان»، «دولتسرا»، «گلگشت» و «کوچه باغ جوانی» و «ماهور» نیز هر یک به فلسفه قیام عاشورا و عزاداری‌های محلی و فرهنگ عزاداری محرم در مناطق مختلف لرستان می‌پردازند.

سیمای مرکز لرستان با پخش ویژه برنامه زنده «سرزمین نینوا »  به تهیه‎کنندگی محمدرضا پولادوند به مدت 50دقیقه و در دهه اول محرم  با بخش‎های مختلفی مانند: بحث‎های کارشناسی، پخش عزاداری‌های مردمی در تکیه‌ها و مساجد سطح شهر خرم آباد و حضور مداحان در استودیو به موضوع محرم و پیام‌های عاشوراو ترویج فرهنگ صحیح عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان می‌پردازد؛ این برنامه از ساعت 22  هر شب پخش می‎شود.
همچنین شبکه افلاک نیز با برنامه تولیدی محرمی‌به تهیه‎کنندگی فرهاد حاصلی، به مدت 30 دقیقه هر شب عزاداری‌های یکی از شهرستان‌های استان را نمایش می‎دهد.
از دیگر برنامه‌های محرمی سیمای مرکز لرستان پخش همایش «احلی من العسل» در بزرگداشت مقام حضرت قاسم  بن الحسن (ع)، پخش «مراسم شیرخوارگان حسینی» در شهرستان‌های خرم آباد و بروجرد و پخش زنده عزاداری و سینه‎زنی صبح تاسوعا در حسینیه ثارالله و اجتماع بزرگ عاشورائیان و مراسم سنتی گل مالی، سینه‎زنی و زنجیز زنی سنتی مردم لرستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که به طور زنده از شبکه افلاک پخش می‎شود و مراسم شام غریبان حضرت سیدالشهدا(ع) و 72 یار وفادارش، نیز به صورت زنده از این شبکه پخش می‎شود.

معاونت خبر مرکز هم تهیه گزارش‌هایی با موضوع محرم، تهیه گزارش از پیرغلامان حسینی و تهیه گزارش از مراسم شیرخوارگان حسینی و همایش «احلی من العسل» ( بزرگداشت مقام حضرت قاسم(ع)) و تهیه گزارش  از آداب و رسوم  عزاداری  مناطق مختلف استان لرستان و ... را در دستور کار دارد.

معاونت فضای مجازی مرکز لرستان، در دهه اول محرم، با 45 طرح و پوستر با محور، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، درس‎های عاشورایی، کلام حضرت امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی درخصوص قیام عاشورا، حدیث نوشت درباره فلسفه قیام عاشورا، معرفی شهدای ماه محرم استان لرستان، تهیه 21 محتوای صوتی سفرنامه از اول محرم بر اساس تقویم قیام عاشورا و 12 مورد محتوای صوتی خیمه گاه دل با سوگواران حسینی همراه می‎شود.
روایتی از نهضت سرخ حسینی، پویش عاشورائیان ارسال عکس و مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت با فراخوان در فضای مجازی، ایجاد صفحه ویژه محرم در وب سایت صداوسیمای مرکز لرستان، پخش زنده عزاداری روز تاسوعا و عاشورا از پیج اینستاگرام شبکه افلاک، فتو کلیپ و نماهنگ از عزاداری هیأت‎های مذهبی استان لرستان، تبلیغ برنامه‌های ماه محرم صداوسیمای مرکز لرستان با انتخاب آیتم‎های مناسب، پخش مداحی‌های فاخر با گویش محلی در فضای مجازی و بازپخش و انتشار مستند پیر غلامان حسینی استان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از دیگر اقدامات این معاونت است.

تصاویر

امتیاز شما