امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نوای عاشورا در خلیج همیشگی فارس

مشاهده ۲۲۲
۱۳۹۸/۰۶/۰۶- ۱۲:۵۳

صدا‌‌وسیمای مرکز خلیج فارس همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «عشق و عطش» به تهیه‌کنندگی امید تنی و امیرارسلان خوبیاری از 1 تا 13 محرم به مدت 75 دقیقه از صدای خلیج فارس پخش می‌شود. پخش عزاداری سنتی، مباحث کارشناسی و گزارش از مراسم عزاداری شهرستان‌ها از جمله بخش‌های این ویژه برنامه است. ویژه برنامه رادیویی «علمدار» به تهیه کنندگی محمدرضا خسروی، در روز تاسوعای حسینی با آیتم های مباحث کارشناسی ، پخش عزاداری سنتی، گزارش از شهرستانها و ... شنیده می‌شود. برنامه «نماز عشق» در یک قسمت 180دقیقه‌ای، دیگر برنامه تدارک دیده شده رادیو خلیج فارس به تهیه کنندگی منیژه فدایی است که با پخش عزاداری مردم هرمزگان و استفاده از کارشناس مذهبی تقدیم سوگواران می‌شود. رادیو خلیج فارس همچنین مراسم شیرخوارگان حسینی در شهر بندرعباس را به صورت زنده و مستقیم از محل برکزاری مراسم پخش می‌کند.

سیمای خلیج فارس با فرارسیدن ماه محرم برنامه‌هایی را برای عزاداران حسینی تدارک دیده است که از اول محرم بر روی آنتن می‌رود. برنامه «مرثیه دیریا» مانند سال های گذشته در دهه اول محرم ساعت 21 پخش می‌شود. این برنامه به معرفی یک منبر مختص هر روستا می‌پردازد و علاوه بر معرفی منبر و بانیان آن، به نوع عزاداری‌های مردم آن روستا نیز توجه دارد. همچنین سیمای خلیج فارس هم زمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، مبادرت به پخش زنده مراسم عزاداری محرم از شهرستان‌های استان هرمزگان می‌کند.
پخش زنده عزاداری محرم از شهرستان حاجی آباد در روزهای تاسوعا و عاشورا ساعت 9:30، پوشش زنده عزاداری مردم شهرستان رودان از محل امامزاده سید قطب‌الدین‌محمد در عصر تاسوعا ساعت 17 ، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مسجد جامع میناب و همزمان از حسینیه ثارالله بندرعباس ساعت 9 و انعکاس مراسم پنجم محرم شهر میناب و عزاداری مردم روستای کردر رضوی در روز پنج شنبه 14شهریور ساعت 17 از دیگر برنامه‌های سیمای خلیج فارس در ایام ماه محرم است.

امتیاز شما