امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز سمنان در دهه اول محرم

مشاهده ۲۳۲
۱۳۹۸/۰۶/۰۸- ۱۸:۴۰

صداوسیمای مرکز سمنان به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و آغاز عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز سمنان با ویژه برنامه «شید و شفق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد اسکندرزاده، از شب اول محرم در 13 قسمت با آیتم‌های متنوعی با عزاداران حسینی همراه می‌شود. همچنین مراسم عزاداری مردم شهرها و روستاهای مختلف استان نیز در برنامه «کاروان حسینی» هر شب از سیمای مرکز سمنان و همزمان از شبکه‌های سراسری به تهیه‌کنندگی محمد اسکندرزاده و حسین سنگسری پخش می‌شود. برنامه‌های کودک و نوجوان، «خانواده» و «در شهر» هم در این ایام با موضوع شناخت فلسفه عاشورا و قیام حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) تقدیم بینندگان می‌شود.

صدای مرکز سمنان هم از شب اول محرم به مدت 13 شب با ویژه برنامه «دریای عطش» به تهیه‌کنندگی صدیقه مطیعی از ساعت 18تا 19:15 با سوگواران همراه می‌شود. گفت‌وگو و آشنایی با شعرای آیینی استان، آشنایی با پیرغلامان حوزه تعزیه در استان، معرفی شهدای محرم، شخصیت‌های عاشورایی و گزارش‌های مردمی از هیئت‌های سینه زنی و عزاداری از بخش‌های برنامه است. معرفی هنرمندانی که برای پاسداشت فرهنگ عاشورا کاری انجام داده اند در بخشی با نام هنرمندان عاشورایی، برش‌هایی کوتاه از سخنان بزرگان در باب نهضت عاشورا، ارتباط با مراکز، پخش مراسم مذهبی خاص در استان مثل «حسن حسین» میامی و « یا عباس» شاهرود، مراسم روز یازدهم محرم دامغان  و نخل‌گردانی سمنان به صورت بسته‌های گزارشی از دیگر آیتم‌های برنامه «دریای عطش» است. این برنامه پس از این دهه نیز تا پایان ماه صفر روزهای جمعه در همین ساعت از صدای مرکز سمنان پخش می‌شود.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با پوشش مراسم عزاداری مردم نقاط مختلف استان، گزارش‌هایی با موضوع آیین‌های عزاداری مردم استان، تهیه گزارش‌هایی با موضوع نوجوانان عاشورایی، تهیه گزارش ویژه روز ششم محرم با موضوع شیرخوارگان حسینی(ع)، پوشش خبری مراسم «یا عباس» شاهرود و گزارش‌هایی با موضوع و مناسبت هفته امر به معروف در عزای سالار شهیدان با مردم استان همراه می‌شود.

امتیاز شما