امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرداگرد ایران با دوربین سلامت

مشاهده ۴۵۱
۱۳۹۸/۰۶/۰۹- ۱۴:۴۳

با هدف آموزش پیشگیری، معرفی مراکز درمانی، معرفی خیریه‌های مردم نهاد و مسائل مرتبط با حوزه تندرستی «دوربین سلامت» در سراسر ایران به حرکت درآمد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، پیشگیری، اطلاع‌‎رسانی، آموزش و درمان از محورهای عمده و مهم برنامه‎ای با عنوان «دوربین سلامت» است که در بخش‎های کوتاه 7 دقیقه‎ای روی آنتن می‎رود.

هادی خدادی؛ «دوربین سلامت» را برنامه‎ای برای تمام مردم کشور دانست و تاکید کرد: حضور در مناطق محروم، اطلاع رسانی درباره خیران سلامت، آموزش‎های مرتبط با پیشگیری‌ها و چالش‌‎های حوزه تندرستی در کشور از مهم‌ترین اهداف تولید آن به شمار می‎رود، هدفی که ما را واداشت تا با سفری سراسری به اقصی نقاط میهن به فرهنگ‌سازی در زمینه سبک زندگی سالم بپردازیم.

وی همچنین از حضور «دوربین سلامت» در میان پزشکان داوطلب جوار حرم امام سوم شیعیان خبر داد و گفت: این بار قدم به خارج از مرزهای کشورمان گذاشتیم و به مناسبت محرم از طبیبانی که نذر درمان رایگان زائران کربلای معلی را دارند، گزارش‎هایی پخش می‎کنیم.

تهیه‎کننده برنامه، توجه به سازمان‌های مردم نهاد را از اولویت‎های دیگر آن دانست و ادامه داد: هم اکنون بخش‎های عمده‎ای از  هزینه درمان افراد کم بضاعت و یا هم وطنان مناطق محروم به‎همت این قبیل خیریه‌های پرداخت می‌شود. معرفی صرف خیریه‌ها در دستور کار «دوربین سلامت» نیست، هدف ما از یک‎سو آشنایی مخاطب با نحوه دسترسی به این مراکز و از سوی دیگر آموزش روش‎های پیشگیری از حوادث و آسیب‎هاست.

وی در خاتمه تاکید کرد: در کشور ما باوسعتی بیش از  1600000 کیلومتر مربع مردم از کلان شهرها گرفته تا روستاهای محروم و یا حاشیه‌های شهرهای بزرگ همگی با موضوعی به نام سلامت و درمان روبه‎رو هستند. موضوعی که از زمان بدو تولد هر فرد تا زمان مرگ اهمیت داشته و باید اطلاع‎رسانی شود.

«دوربین سلامت» در سه بسته جداگانه در طول 24 ساعت با موضوعات متنوع روی آنتن شبکه تخصصی نشاط تندرستی می‎رود. فاطمه گلچین سردبیر و هادی خدادی تهیه این برنامه را بر عهده دارند.

امتیاز شما