امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی :
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی :

صداوسیما همچنان مقبول جامعه است

مشاهده ۲۲۵
۱۳۹۸/۰۶/۱۲- ۱۰:۲۱
تعداد بازدید:225

حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صدا و سیما را همچنان رسانه مرجع و مورد اعتماد در کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور با اشاره به انجام پژوهش‌های مختلف در خصوص مرجعیت رسانه‌ها در کشور اظهار کرد: بر اساس پیمایش‌های انجام شده، صداوسیما همچنان رسانه مرجع و مورد اعتماد در کشور  است. وی با بیان اینکه صدا و سیما در خبر بالاترین درصد اعتماد را در مقایسه با رسانه‌های اجتماعی بر عهده دارد گفت: بر اساس پیمایش‌های انجام شده اعتماد به رسانه‌های اجتماعی ۱۱ درصد است که این عدم اعتماد به دلیل اخبار ساختگی است که این رسانه‌ها تولید می‌کند.

 عاملی با تأکید بر اینکه اعتماد به رسانه‌های خارج از کشور همچنان سطح بسیار پایینی دارد گفت: بر اساس پیمایش‌های انجام شده ۸۰ درصد از اعضای جامعه اعلام کرده‌اند که صدا و سیما را به عنوان رسانه اصلی برای مراجعه انتخاب می‌کنند. حتی بعضی از برنامه‌های صدا و سیما دارای مشارکت ۹۰ درصدی اعضای جامعه هستند.

 وی با بیان اینکه «آمار‌های حاصل از پیمایش‌های علمی‌برخی نگرانی‌ها را نشان می‌دهد»، خاطرنشان کرد: از جمله نگرانی‌ها این است که شیب مسئله و دغدغه اصلی مردم در حوزه اقتصاد همچنان رو به افزایش است و اقتصاد همچنان مسئله اصلی مردم در جامعه محسوب می‌شود. ما نیز در حوزه فرهنگی نیاز داریم و باید به اقتصاد توجه کنیم و امیدوارم مطالعات اجتماعی مبنای هر نوع تصمیم سازی فرهنگی و اجتماعی ما قرار بگیرد.

امتیاز شما