امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

دفترچه خاطرات» واقعه 17 شهریور را ورق می‎زند

مشاهده ۳۳۵
۱۳۹۸/۰۶/۱۷- ۰۹:۵۹

تظاهرات مردمی در 17 شهریور 57 و حادثه غم‎انگیز آتش‎سوزی سینما رکس آبادان موضوع امروز یکشنبه 17 شهریور برنامه «دفترچه خاطرات» است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در فصل دوم برنامه «دفترچه خاطرات» ابوالفضل دوست محمدیان شاهد عینی این واقعه، در خصوص تظاهرات مردمی در 17 شهریور 57 و راهپیمایی عظیم مردم در اعتراض به عملکرد دولت وقت و نادانی دولت در پاسخگویی به اعتراضات مردمی و همچنین درباره حادثه غم‎انگیز آتش‎سوزی سینما رکس آبادان و حوادث مربوط به استعفای دولت آموزگار و آغاز فعالیت دولت جعفر شریف امامی و اعتراضات عمومی مردم به فساد حاکم در کشور با مخاطبان همیشگی این برنامه صحبت می‎کند.
او همچنین درباره تظاهرات گسترده مردم در شهرهای قم و تهران در پنجم شهریور همان سال و شهادت ده‎ها نفر در شهرهای خمین، تهران، قم، کرج و ایلام سخن می‎گوید که به دنبال آن با فراخوان علما در عید سعید فطر آن سال(سیزدهم شهریور)، مردم تهران در اولین ساعات روز جمعه 17 شهریور، سال 57 در میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) تجمع کردند که با رگبار مسلسل مأموران حکومت پهلوی به شهادت رسیدند که ادامه این واقعه را از زبان شاهد عینی ماجرا می‎شنوید. این برنامه روزیکشنبه 17 شهریور امسال، ساعت 17:15 روی آنتن شبکه امید می‎رود و بازپخش آن نیز روز بعد ساعت 10:15پخش می‎شود. فصل دوم برنامه «دفترچه خاطرات» با عناوین و مناسبت‎های مختلف و خاص تقویم، در 33 قسمت 30 دقیقه‎ای، به تهیه‎کنندگی روح ‎الله عبدالهی و با اجرای چهار نوجوان از شبکه امید درحال پخش است.

امتیاز شما