امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

کتاب «شهدای نینوا» در چاپ اول

مشاهده ۲۶۰
۱۳۹۸/۰۶/۱۷- ۱۵:۴۲

کتاب «شهدای نینوا» دوشنبه 18 شهریور، با حضور نویسنده این کتاب، ابراهیم صالحی حاجی‌‎آبادی در برنامه «چاپ اول» رادیو فرهنگ معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب شهدای نینوا اثر ابراهیم صالحی حاجی‌ آبادی توسط نشر نگاه معاصر روانه بازار کتاب شده است و به موضوع واقعه کربلا می‌پردازد. برنامه «چاپ اول»  دوشنبه 18 شهریور، مریم بیانی با نویسنده این کتاب گفت‎وگو می‌کند.

 ابراهیم صالحی حاجی‌ آبادی نویسنده این کتاب در برنامه چاپ اول در خصوص این  کتاب گفت: این کتاب بخشی از پژوهشی است که ثمره سال ها تحقیق و مطالعه درخصوص شهدای کربلا بود. پژوهشی که در ابتدا تحت عنوان «بازکاوی شهدای نینوا» در 1500 صفحه تمام شد، اما به‎علت حجم زیادی که داشت تصمیم بر آن شد تا ضمن تفکیک و تقسیم آن، چهار کتاب مجزا از آن استخراج شود.

درباره این کتاب نکته‏‎ای که باید به آن توجه داشت اینکه نام این 72 تن با توجه به گزارش‎های متعدد عمدتا قابل اعتماد استخراج شده است. هرچند در میان کتب کهن و برخی منابع نام افرادی در شمار شهدای کربلا ضبط شده اند، اما از آنجا که گزارش 72 اصحاف و 72 شهید و 72 سر را نمی‎توان نادیده گرفت، در این نوشته طبق همین گزارش و با توجه به اصول و قواعد پژوهش این 72 نام استخراج شد.

« برنامه چاپ اول» با اجرای مریم بیانی و تهیه‎کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت 12:45 برروی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود که امروز صادق وفایی با میهمان برنامه گفت‎وگو می‌کند.

امتیاز شما