امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«۸۷ متر» تا مرز عراق

مشاهده ۳۸۰
۱۳۹۸/۰۶/۲۳- ۱۱:۵۲

ادامه ضبط مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری به سنندج و مناطق مرزی غرب کشور رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبنم عرفی نژاد، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان در مجموعه تلویزیونی « 87 متر» درباره‌ ضبط بخش‌های پایانی این مجموعه که قرار است در سنندج و مرز ایران و عراق انجام شود، گفت: گروه تا ۱۰ روز دیگر به سنندج می‌رود و زمان فیلم‌برداری در آنجا حدود ۱۰ روز طول می‌کشد. عرفی نژاد از اضافه شدن یک بازیگر جدید نیز در ادامه‌ی ساخت سریال خبر داد.

دستیار کیانوش عیاری درباره‌ی روند تولید این سریال گفت: ۱۵ مرداد سال ۹۶، کار را کلید زدیم و قطعا اگر کارگردان فرد دیگری غیر از آقای عیاری بود ساخت این مجموعه، زودتر به پایان می‌ رسید، اما به دلیل وسواس آقای عیاری و دقتی که در نوشتن، فیلم‌برداری و برداشت‌ها دارد و گاهی برخی سکانس ها به  ۸۰ برداشت هم می‌رسد، کار زود تمام نمی‌شود.

عرفی‌نژاد درباره‌ تغییراتی که در نگارش فیلم‌نامه صورت گرفته است، توضیح داد: آقای عیاری از یک زمانی به بعد تغییراتی در فیلم‌نامه داد که آن تغییرات باید در هر قسمتی اعمال شود. به طور کلی نزدیک به ۸۰ درصد کار تصویربرداری شده و ۲۰ درصد بیشتر نمانده است.

وی که از سال ۸۲ و از مجموعه «روزگار قریب» همکاری اش را با کیانوش عیاری آغاز کرده، درباره‌ اینکه آیا «۸۷ متر» هم جزء کارهای ماندگار این کارگردان سینما و تلویزیون خواهد بود؟ گفت: کیانوش عیاری یکی از کارگردانان خوب سینمای ایران است و نوع فیلم‌سازی‌اش به گونه‌ای است که مدیوم سینما و تلویزیون فرقی برایش ندارد.

عرفی نژاد گفت: قصه «87 متر» ماجرای خانه‌ای را روایت می‌کند که به چندین نفر فروخته شده است، قصه ای که در سال ۹۶ و دور از این بحران وحشتناک قیمت‌ها اتفاق می افتد.

علی دهکردی، فریبا کامران، حسین سلیمانی، غزل شجاعی، دیبا زاهدی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، الهه خادمی، عرفان آصفی و ملیکا نصیری در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

امتیاز شما