امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پخش شعرخوانی با صدای شهریار در «شب شعر»/ بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی در شبکه چهار سیما

مشاهده ۵۵۲
۱۳۹۸/۰۶/۲۵- ۱۳:۴۱

مجله تلویزیونی «شب شعر» امشب و در آستانه فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی ویژه برنامه ای را برای بزرگداشت استاد شهریار تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه که امشب، 25 شهریور ساعت 23 به صورت زنده به روی آنتن می رود، اکرامی فر مجری کارشناس برنامه، میزبان علی اصغر شعردوست پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک استاد شهریار می‌شود و با وی درخصوص زندگی ادبی و اشعار سید محمدحسین بهجت تبریزی گفتگو می‌کند.

پخش شعرخوانی با صدای شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی، شاعر و روزنامه‌نگار، از دیگر بخش‌های برنامه امشب «شب شعر» است.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

«شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما