برنامه «چی چی» تلاش دارد همزمان با ارائه مفاهیم تربیت اقتصادی، محصولات ایرانی باکیفیت متناسب با نیاز کودکان (6-12سال) و خردسالان (زیر 6 سال) را به آنها معرفی کند و به خرید کالای ایرانی ترغیب کند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فصل اول این برنامه، در آیتمهای سه دقیقهای در دو تکنیک ساخته و پخش میشود؛ قسمتی با تکنیک موشن گرافیک و بخشی به صورت رئال در طول روزهای هفته به اطلاعرسانی درخصوص محصولات میپردازد.
انتخاب محصولات در جلسات متعدد کارشناسی از طریق تشکیل اتاق فکر با مجامع امین و مورد وثوق مرتبط با هر یک از محصولات، صورت گرفته است.
انتخاب مضمون در این برنامه به ترتیب اولویت بر اساس محصولات بدین ترتیب است: کتاب و محصولات خواندنی، نوشت افزار، اسباب بازی، بازیهای رایانهای و موبایلی، معرفی نرم افزارهای تلفن همراه، برنامههای تلویزیونی و سینمایی، محصولات شنیدنی مانند موسیقی، پوشاک، اماکن سرگرمی-تفریحی، مبلمان کودک.
از نتایج پخش این برنامه میتوان علاوه بر رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی به ارائه شاخصهای انتخاب و سواد مصرف به مخاطب مذکور نیز اشاره کرد که همسو با هدف اصلی راهاندازی شبکه کودک یعنی دستیاری خانوادهها در تربیت است.
در این برنامه تلاش میشود به ردهبندی سنی این محصولات توجه شود تا با ایجاد یک نشان (لوگو) برای هر یک از گروههای سنی، در بستهبندی محصولات و حین پخش آثار نمایشی، مخاطب اطلاع یابد که این محصول یا برنامه مناسب سن او هست یا خیر.