امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«چی چی» برنامه‎ای برای اقتصاددانان کوچک

مشاهده ۱۵۷
۱۳۹۸/۰۶/۲۶- ۰۹:۴۴

برنامه «چی چی» تلاش دارد هم‎زمان با ارائه مفاهیم تربیت اقتصادی، محصولات ایرانی باکیفیت متناسب با نیاز کودکان (6-12سال) و خردسالان (زیر 6 سال) را به آن‎ها معرفی کند و به خرید کالای ایرانی ترغیب کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فصل اول این برنامه، در آیتم‎های سه دقیقه‎ای در دو تکنیک ساخته و پخش می‎شود؛ قسمتی با تکنیک موشن گرافیک و بخشی به صورت رئال در طول روزهای هفته به اطلاع‎رسانی درخصوص محصولات می‌پردازد.
انتخاب محصولات در جلسات متعدد کارشناسی از طریق تشکیل اتاق فکر با مجامع امین و مورد وثوق مرتبط با هر یک از محصولات، صورت گرفته است.
انتخاب مضمون در این برنامه به ترتیب اولویت بر اساس محصولات بدین ترتیب است: کتاب و محصولات خواندنی، نوشت افزار، اسباب بازی، بازی‌های رایانه‎ای و موبایلی، معرفی نرم افزارهای تلفن همراه، برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی، محصولات شنیدنی مانند موسیقی، پوشاک، اماکن سرگرمی-تفریحی، مبلمان کودک.
از نتایج پخش این برنامه می‎توان علاوه بر رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی به ارائه شاخص‎های انتخاب و سواد مصرف به مخاطب مذکور نیز اشاره کرد که هم‎سو با هدف اصلی راه‎اندازی شبکه کودک یعنی دستیاری خانواده‌ها در تربیت است.
در این برنامه تلاش می‌شود به رده‌بندی سنی این محصولات توجه شود تا با ایجاد یک نشان (لوگو) برای هر یک از گروه‌های سنی، در بسته‎بندی محصولات و حین پخش آثار نمایشی، مخاطب اطلاع یابد که این محصول یا برنامه مناسب سن او هست یا خیر.

امتیاز شما