امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

هفته دفاع مقدس در صداوسیمای مرکز کرمان

مشاهده ۳۸۳
۱۳۹۸/۰۶/۲۶- ۱۳:۱۱

به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و قدردانی از رشادت‎های یادگاران هشت سال دفاع مقدس، صداوسیمای مرکز کرمان برنامه‌های متنوعی را در هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اطلاعات برنامه‌های صداوسیمای مرکز کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:

ویژه برنامه‎های سیمای کرمان در هفته دفاع مقدس:

سیمای مرکز کرمان از ابتدای هفته دفاع مقدس هر شب برنامه «خاکریز» را به مخاطبانش تقدیم می‌کند. «خاکریز» ویژه برنامه زنده هفته دفاع مقدس است که باهدف پاسداشت حماسه شهدا و ایثارگران و خانواده معظم شهدا در شبکه کرمان پخش می‎شود. برنامه زنده «خاکریز» به مدت 45 دقیقه ساعت 21 در هفته دفاع مقدس از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان پخش می‌شود. آیتم‎های این برنامه شامل: آرم شروع و پایان، پلاتو، کارشناس، میهمانان ویژه، رفتند تابمانیم (بیان قصه‌های جذاب از شهدای یگان‌های مختلف حاضر درجبهه)، دانشگاه جنگ با معرفی هشت شهید دانشجوی کرمانی خط شکن، (معرفی هشت عملیات که کرمانی‌ها درآن نقش داشتند)، ارتباط زنده با مناطق جنگی، سکانس برتر (گزیده‎ای از سکانس های به یاد ماندنی دفاع مقدس) است. ویژه برنامه «خاکریز» را علی عسکری‎زاده تهیه، علی برهانی تدوین، محسن مشایخی تصویربرداری، مجید حسینی‎نسب صدابرداری، عماد محمدی اجرا  می‌کند علاوه بر ویژه برنامه‌های تأمینی و میان برنامه‌های مناسبتی پخش سیما، برنامه‌های کودک، نوجوان، جوان، شهر به شهر نیز با حال و هوای دفاع مقدسی برای مخاطبان تهیه و پخش می‌شود.
ویژه برنامه‎های شبکه رادیویی مرکز کرمان در هفته دفاع مقدس:

ویژه برنامه «خط مقدم» در ساختار کلامی، پیامی، آوایی از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 20 به مدت 55 دقیقه به‎صورت زنده و با بخش‎های کارشناسی، گزارش،خاطرات دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس، موسیقی، تلفن‌ها و پیامک‌های مردمی تهیه و در هفته دفاع مقدس پخش می‌شود. تهیه‎کننده و نویسنده این برنامه مریم مستوفی‎پور و گوینده آن محمد برزگر است و گزارشگران آن مریم انجم شعاع، صدیقه پورشیخعلی و مرتضی دامغانی هستند.

«پلاک» عنوان برنامه‎ای 30 دقیقه‎ای به تهیه‎کنندگی شبنم بختیار است که پنجشنبه چهارم مهر به مدت 30 دقیقه ساعت 12، از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود و حماسه دفاع مقدس را از زوایای مختلف با حضور یادگاران دفاع مقدس، بررسی می‎کند و در آن صحبت‎های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، پیا‌م‎های شهدا و خانواده‌های آنان پخش می‌شود. صدابردار این برنامه محسن اخلاقی نسب و گوینده و نویسنده آن وحید یوسف‎زاده است.

برنامه «کرمان سلام» به تهیه‎کنندگی معصومه طالبی‎زاده، با بخش ‎های فرازهایی از بیانات رهبرمعظم انقلاب، گفت‎وگو با کارشناسان دفاع مقدس و پرداختن با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، گزارش در هفته دفاع مقدس هر روز به مدت 30 دقیقه به صورت زنده از ساعت 6:30، از شبکه رادیویی مرکز کرمان پخش می‌شود. گوینده و نویسنده  این برنامه زهرا استاد نارویی و گزارشگر آن صدیقه پورشیخعلی است.

 برنامه «مدرسه عشق» برنامه‎ای 30دقیقه‎ای است که در هفته دفاع مقدس به طور ویژه از سوم مهر، ساعت 12، از شبکه استانی صدای مرکز کرمان پخش می‌شود. در این برنامه نقش بسیج و بسیجیان در دفاع مقدس در قالب بخش‎های گفتاری، گزارش و کارشناس خاطرات بسیجیان بررسی می‌شود.نویسنده و تهیه‎کننده این برنامه ابراهیم بنی اسدی، گوینده آن حکیمه شیروانی و گزارشگرش مریم انجم شعاع است. در دیگر برنامه‌های شبکه استانی صدا نیز به مناسبت این ایام به موضوع دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

تدارک معاونت خبر و فضای مجازی مرکز کرمان در هفته دفاع مقدس

تولید و نشر پوستر روز شمار هفته دفاع مقدس، گزیده مستندهای دفاع مقدس خاطرات والدین و خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در قالب ویدیوهای کوتاه، بازنشر وصیت نامه شهداء در قالب عکس نوشته، نشر گزیده ویژه برنامه‌های سیما و صدا در هفته دفاع مقدس، کلیپ‎های تصویری دفاع مقدس، گزیده سخنان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع مقدس و گزیده فیلم‎های سینمایی دفاع مقدس از اقدامات معاونت فضای مجازی است.
همچنین معاونت اطلاعات و اخبار مرکز کرمان هم با پوشش خبری مراسم مختلف ویژه این هفته در استان و تهیه گزارش‎هایی، یاد و نام ایثارگران و دلاورمردان سال‎های پر افتخار دفاع مقدس را گرامی می‎دارد.

 

امتیاز شما