امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

همکاری شبکه آموزش سیما با پارک علم و فن آوری پردیس

مشاهده ۲۶۹
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۱:۵۵

دکتر احمدی افزادی در دیدار با مسئولان پارک علم وفناوری پردیس با تاکید بر شعار«هر ایرانی، یک ‌مهارت» حلقه مفقوده گفتمان میان نخبگان و مردم را از اصلی ترین نیازهای کشور دانست.

به گزارش رئابط عمومی رسانه ملی، دکتر احمدی افزادی در دیدار با مسئولان پارک علم وفناوری پردیس با تاکید بر شعار«هر ایرانی، یک ‌مهارت» حلقه مفقوده گفتمان میان نخبگان و مردم را از اصلی ترین نیازهای کشور دانست.


در دیدار مسئولان پارک علم و فناوری پردیس با مدیر شبکه هفت سیما  راه‌های همکاری فیمابین بررسی و بر ضرورت های اطلاع رسانی در این حوزه تاکید شد.


دکتر احمدی افزادی مدیر شبکه هفت سیما در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد و افق‌های رسانه ملی، در زمینه ایجاد ارتباط موثر با نهادها و سازمان‌های مرتبط با مهارت آموزی در داخل و خارج کشور گفت: با توجه به افزایش دانایی امروزه کسب مهارت از مهمترین دغدغه‌های هر جامعه به شمار می رود و راه اندازی رسانه مهارت افزا و ایجاد علم نافع از وظایفی است که رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی‌بر عهده دارد.

دکتر احمدی افزادی احساس نیاز به مهارت را بزرگترین دغدغه جامعه آموزش زده دانست و افزود: میل به مهارت موضوع دیگری است که برنامه سازان ما بر آن تاکید دارند و تلاش می‌کنند جوانان را با عرصه‌های متعدد اشتغال آشنا کنند.

فرهنگسازی در ایجاد ارتباط میان استاد و شاگرد موضوع دیگری بود که مدیر شبکه هفت از آن سخن گفت و ادامه داد:مرجعیت قرار گرفتن رسانه در این حوزه از دغدغه‌های اصلی ماست و بحمدالله توانسته ایم با تلاش دوستان در زمینه ایجاد ارتباط با سازمان‌های مرتبط تا حدی به هدف نزدیک شویم.

وی ادامه داد: حضور در عرصه‌های منطقه ای و جهانی از دیگر افق های پیش روست که باید برای دستیابی به ان تلاش کرد. به همین منظور در جلساتی با مسئولان فرهنگی سفارت آلمان راهکارهای همکاری با‌این قطب صنعتی اروپا برگزار کرده ایم.

ایجاد شبکه تعاملی مهارت از دیگر موضوعاتی بود که مدیر شبکه آموزش در این جلسه به آن پرداخت و گفت: با استفاده از این شبکه مهارت آموزی در هر زمان و مکان امکان پذیر بوده و ارتباط دو جانبه استاد و شاگردی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.


دکتر احمدی در این دیدار پیشنهاد کرد پارک علم و فن آوری پردیس برای امکان معرفی هر چه بهتر در سطح ملی و بین المللی، از شرکت های دانش بنیان رسانه ای و ایجاد شهر رسانه ای در این پارک دعوت به همکاری کند.

همچنین با پیشنهاد مدیر شبکه آموزش کارگروه مشترک اجرایی میان این شبکه و پارک علم و فن آوری تشکیل شد تا هر چه سریعتر برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اجتماعی اقدامات عملیاتی شکل گیرد .


در خاتمه مهندس صفاری نیا رئیس پارک علم و فناوری با ارائه گزارشی از روند راه اندازی و مدیریت پارک به راه‌های همکاری با شبکه آموزش اشاره کرد و خواستار اطلاع رسانی در زمینه پیشرفت های این مرکز تولید علم و فناوری شد.

وی فرصت های رسانه ای را به عنوان بزرگترین فرصت ها برای ایجاد الگو های پیشرفت ایرانی اسلامی در نسل جوان با استفاده از مدل موفق پارک علم و فناوری پردیس دانست و از برنامه سازان و گروه‌های برنامه ساز برای به تصویر کشیدن موفقیت ها و تلاش های نخبگان جوان در پارک پردیس دعوت کرد.

صفاری نیا با تاکید بر برگزاری جایزه علمی جهانی مصطفی در آبان ما ه در تهران با حضور دانشمندان جهان اسلام و نیز سایر کشور ها و ارائه آخرین دستاورد ها و ابتکارات و اختراعات در جمع نخبگان جوان و دانشمندان ایرانی ، این حرکت بین المللی را شایسته معرفی کامل برای رسانه‌ها در سطح ملی دانست و از شبکه آموزش خواست به عنوان محور مهارت و دانایی  این رویدادعلمی را پوشش دهد.

امتیاز شما