امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه هفته دفاع مقدس در شبکه پرس تی وی؛
به بهانه هفته دفاع مقدس در شبکه پرس تی وی؛

چرایی جنگ ایران و عراق؟ «مناظره انقلاب اسلامی» بررسی می کند

مشاهده ۲۷۰
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۳:۰۲
تعداد بازدید:270

«جنگ ایران و عراق» عنوان برنامه‌ای از مجموعه برنامه «مناظره انقلاب اسلامی» است که به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه به تهیه‎کنندگی یوسف پورانوری ضمن اشاره به شروع جنگ بین دو کشور همسایه ایران و عراق در 31 شهریور 1359، روابط دو کشور پیش از جنگ بررسی می‎شود.

این برنامه که موضوع جنگ هشت ساله ایران و عراق را با حضور مارک وبر و ابراهیم رحیم پور از کارشناسان مسائل سیاسی خاورمیانه بررسی می‎کند، در ادامه به واکاوی تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این جنگ می‎پردازد و واکنش جامعه بین‎الملل نسبت به آن را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.

پایان جنگ و پذیرش قطعنامه 598 نیز یکی دیگر از محورهای بحث در این برنامه است.

«مناظره انقلاب اسلامی» مجموعه‎ای 13 قسمتی است که به بحث و گفت‎وگو درخصوص مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی از جمله پیام انقلاب اسلامی‌به جهانیان، انقلاب اسلامی و رژیم صهیونیستی، اختلاف‎های جمهوری اسلامی و اعراب، انقلاب اسلامی و حقوق بشر و انقلاب اسلامی و مسائل هسته‎ای و ... می‌پردازد.

«جنگ ایران و عراق» جمعه 29 شهریور، ساعت 21 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 13، یکشنبه ساعت 11، دوشنبه ساعت 6، سه‎شنبه ساعت 1 بامداد روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما