امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

استاد دانشگاه مرکزی ونزوئلا: هیسپان تی وی حقایقی را در جهان مخابره می کند که پیشتر اتفاق نمی افتاد

مشاهده ۳۸۲
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۳:۰۳

آگوستو ولادیمیر مونتیل مدینا سفیر سابق ونزوئلا در هند از شبکه هیسپان تی‌وی معاونت برون‌مرزی صداوسیما بازدید و با مدیران بخش‌های مختلف این شبکه خبری بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  مونتیل مدینا که سابقه عضویت در مجلس ونزوئلا را نیز در کارنامه دارد، هیسپان تی‌وی را یکی از رسانه‌های برجسته در جهان توصیف و خاطرنشان کرد: این شبکه توانسته به خوبی در برابر فعالیت رسانه‌های جریان اصلی وابسته به غرب قد علم کند و نوعی توازن را در عرصه خبررسانی بین‌المللی ایجاد کند.
سفیر سابق ونزوئلا در هند با تاکید بر نقش تاثیرگذار هیسپان تی‌وی در انعکاس حقایق ایران و جهان گفت: به اعتقاد من، شرکت‌های رسانه‌ای غربی وظیفه اطلاع‌رسانی را انجام نمی‌دهند، بلکه بیشتر به دنبال شکل‌دهی به افکار عمومی ‌هستند. خوشبختانه، هیسپان تی‌وی اکنون با پوشش رسانه‌ای کامل و جامع خود به یک منبع اصلی برای دریافت اطلاعات و تحلیل‌ها در خصوص موضوعات مختلف جهانی بدل گشته که این امر با بهره‌گیری از خبرنگاران، سردبیران و به طور کل تیم رسانه‌ای حرفه‌ای محقق شده است.

استاد دانشگاه مرکزی ونزوئلا با اشاره به نقش سازنده هیسپان تی‌وی در خنثی‌سازی دروغ‌ها و دستکاری حقایق توسط رسانه‌های غربی، عنوان کرد: برای مثال در مورد تحولات اخیر ونزوئلا باید بگویم که هیسپان تی‌وی توانست با انعکاس حقایق این کشور، صدای غربی‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها را درآورد. وی ادامه داد: در قضیه ونزوئلا باید به سه اصل توجه کرد. نخست آنکه، دولت ونزوئلا از حمایت میلیون‌ها نفر از مردم این کشور برخوردار است و این حقیقتی است که هرگز درجهان مخابره نشد اما هیسپان تی‌وی توانست به خوبی این موضوع را انعکاس دهد. دوم آنکه، مردم ونزوئلا در این سال‌ها تحت شدیدترین فشارها از سوی دولت‌های غربی قرار داشتند، اما مردم جهان فکر می‌کنند که این مشکلات ناشی از سوءمدیریت دولت و مردم ونزوئلاست، در حالی که هیسپان تی‌وی از نقش واشنگتن و دیگر کشورهای غربی در این مسائل پرده برداشت. و در نهایت اینکه ما ظلمی آشکار علیه مردم، نهادها و دموکراسی در ونزوئلا را شاهد بودیم و هستیم که متاسفانه این ظلم به دلیل تاثیرات دست‌کاری در اطلاعات توسط رسانه‌های جریان اصلی، از نگاه جهانیان پنهان مانده، اما هیسپان تی‌وی‌ در مقابل این جریان ایستاد و من بسیار خوشحالم که اکنون در قلب این شبکه تاثیرگذار حضور دارم.

آگوستو ولادیمیر مونتیل مدینا سفیر سابق ونزوئلا در هند در این بازدید از بخش‌های مختلف شبکه بین‌المللی هیسپان تی‌وی همچون استودیو، اتاق خبر و وب‌سایت دیدن کرد و در جریان جدیدترین تحولات این شبکه قرار گرفت.

امتیاز شما