امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

قصه معلم جوانی که خانه متروکه را مدرسه کرد در مستند «اینجا؛ آدم‌ها»

مشاهده ۷۰۷
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۳:۲۹

قسمت دهم مجموعه مستند «در کنار متن» با موضوع حاشیه نشینی، زمینه‌ها و تبعات آن و تلاش سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، قسمت دهم مجموعه مستند «در کنار متن» با موضوع حاشیه‌نشینی، زمینه‌ها و تبعات آن و تلاش سازمان‌های مردم نهاد و فعالین اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در این مناطق، چهارشنبه 26 شهریور ساعت ٢١ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

«اینجا، آدم‌ها» نام قسمت جدید این مجموعه مستند است که این هفته به مناسبت شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس روی آنتن می‌رود.

قسمت جدید «در کنار متن» حاشیه‌نشینی در اطراف شهر زاهدان را در بستر فعالیت‌های آموزشی، حمایتی و خیرانه خانم سعیده ایرندگانی در منطقه حاجی آباد زاهدان روایت می‌کند؛ در این قسمت خانم ایرندگانی معلم جوانی است که با پشتکار توانسته خانه متروکه‌ای را با حداقل امکانات تجهیز کرده و با مجوز و همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای کودکان محروم از تحصیل و بدون شناسنامه به مدرسه تبدیل کند.

مجموعه «در کنار متن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مریم السادات مؤمن‌زاده با مشاوره و مشارکت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تولید شده است.

مریم‌السادات مومن‌زاده در جدیدترین مستند خود به سراغ این موضوع رفته و با نگاهی متفاوت به مسئله حاشیه‌نشینی می‌پردازد.

این مستند چهارشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه مستند پخش و پنجشنبه‌ها ساعت 10 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما