امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
مدیرکل صدای استان‌ها خبر داد:
مدیرکل صدای استان‌ها خبر داد:

تدارک رادیوهای استانی برای هفته دفاع مقدس/ 607 ویژه برنامه روی امواج رادیو

مشاهده ۱۴۱
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۴:۴۳
تعداد بازدید:141

مدیرکل صدای استان‌ها گفت: 607 ویژه برنامه به مدت 20 هزار و 421 دقیقه ویژه هفته دفاع مقدس در رادیوهای استانی تولید و پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وحید کمالی، مدیرکل صدای استان‌ها، با اشاره به تدارک صدای مراکز استانی برای هفته دفاع مقدس گفت: زنگ ایثار و مقاومت در 40 شبکه رادیویی استانی، مرکزی و شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس در صدای استان‌ها طنین‌انداز می‌شود.
وی افزود: آخرین روز شهریورماه هر سال یادآور یکى از تجربه‌هاى بزرگ و ارزشمند تاریخ ملت ماست که 40 رادیو در صدای استان‌ها تلاش می‌کنند با برنامه‌های جذاب و خلاقانه، فرهنگ ایثار و مقاومت را پویا و ماندگار نگه دارند.
مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه در این ویژه برنامه‌ها به مرور خاطرات و داستان‌های جنگ و جهاد از زبان رزمندگان آن دوران پرداخته می‌شود گفت: برجسته‌سازی آموزه‌های مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس با گرایش عمل به شعار سال، تشریح دلاوری و رشادت‌های رزمندگان، دعوت از مهمانان ویژه، مصاحبه با نویسندگان و شاعران استانی و گزارش‌های مردمی از دیگر محورهای برنامه‌سازی در صدای مراکز خواهد بود.
وی ادامه داد: 607 ویژه برنامه به مدت 20421 دقیقه از صدای استان‌ها با عناوین: «سال‌های عاشقی»، «روایت شیدایی»، «مدرسه عشق»، «پرچمداران عشق» ، «هشت سال عاشقی»، «عشق و حماسه» ،  «خاکریز خاطره» ،«پلاک عاشقی»، «بر بلندای اقتدار»، «از قطره تا دریا»، «مرواریدهای بهشت»، «خاک آشنا»، «جاودانه‌ها»، «نغمه‌های ماندگار» و «کربلای جبهه‌ها» برخی از این ویژه برنامه‌ها به شمار می‌روند.
کمالی خاطرنشان کرد: اهم محورهای برنامه‌سازی و برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس در صدای استان‌ها شامل الگوگیری از مدل‌های جهادی مدیریتی هشت سال دفاع مقدس برای پیاده‌سازی در عرصه اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم، پرداختن به شخصیت‌های ایثارگر که هم در انقلاب، هم در دفاع مقدس و هم در دفاع از حرم و برای حفظ امنیت منطقه حضور داشته و دارند، پخش گزارش‌هایی از برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها‌ی دفاع مقدس یادواره‌های شهدای استان و انعکاس روایت‌ها و خاطرات رزمندگان و اقشار مختلف مردم از جنگ تحمیلی خواهد بود.
مدیرکل صدای استان‌ها بررسی نقش زنان و خانواده در دوران دفاع مقدس در برنامه‌های خانواده صدای استان‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنین استفاده از عکس‌های خاطره انگیز رزمندگان و شهدای هر استان در رادیو نما در این ایام و تولید و پخش مستندهایی با موضوع دفاع مقدس و عملیات‌هایی که نیرو‌های هر استان در آن حضور داشته‌اند در اولویت قرار دارد.
وی با تاکید بر تولید و پخش مستند‌هایی با موضوع معرفی فرماندهان و سرداران شهید هر استان گفت: معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، پخش سرود‌ها و نوا‌های خاطره‌انگیز دوران دفاع مقدس، تولید و پخش مستند گزارشی با موضوع نقش شهرستان‌های هر استان در دوران جنگ، تولید و پخش ویژه برنامه خاکریز خاطره با موضوع خاطرات رزمندگان هر استان، تولید و پخش مستند گزارشی با موضوع کوچه‌ها و خیابان‌هایی که با نام شهداء مزین شده، خاطرات پیشگامان دفاع مقدس در استان، معرفی شهدای مدافع حرم استان و معرفی بسیجیان مبتکر و تولید و پخش نمایش‌های فاخر ویژه دفاع مقدس در هر استان از دیگر محورها به شمار می‌روند.

امتیاز شما