امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس مرکز سیمای استان‌ها:
رئیس مرکز سیمای استان‌ها:

مدیریت جهادی، محور برنامه‌های دفاع مقدسی استانها

مشاهده ۲۱۴
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۴:۴۴
تعداد بازدید:214

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: تبیین هنرمندانه ابعاد و مولفه‌های مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف، محور اصلی برنامه‌های هفته دفاع مقدس سیمای مراکز خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید عباس فاطمی‌، رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به تدارک سیمای مراکز استان‌ها برای هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس، رسانه‌های استانی طبق روال سال‌های گذشته ضمن تولید ویژه برنامه‌های متناسب با این موضوع، اقدام به پیش‌بینی و طراحی کنداکتور پخش این برنامه‌ها در بازه زمانی مذکور کرده‌اند.
وی افزود: این ویژه برنامه‌ها در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی ضمن تبیین و تشریح ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس و تعمیق و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت با هدف حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، می‌کوشد تا با موضوع جنگ نرم که عرصه جدی تهاجم امروزی دشمن است، به طور تاثیرگذار ورود نموده و در جهت افزایش سطح بصیرت عمومی و دشمن‌شناسی و تبیین این آثار و عواقب ترس و ذلت‌پذیری در برابر دشمن گام بردارد.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه انعکاس اقتدار و صلابت نیروهای مسلح در مقابله با دشمنان یکی از اولویت‌های برنامه‌سازی در مراکز است گفت: معرفی نقش بسیج و نیروهای مردمی، تجلیل و پاسداشت مقام رفیع خانواده‌های معظم شهدا، تبیین هنرمندانه ابعاد و مولفه‌های مدیریت جهـادی از دیگر محورها به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم و نقش سپاه در سازندگی کشور و همچنین تاکید بر اهمیت و ضرورت افزایش توان دفاعی کشور از جمله اهدافی است که با تولید و پخش برنامه‌های مذکور دنبال خواهد شد.
فاطمی‌ با بیان اینکه بر همین اساس پیش‌بینی شده است تعداد 13هزار و هفتصد و سی و دو  قسمت برنامه هفته دفاع مقدس از آنتن سیمای مراکز در مدت تقریبی 600 ساعت تولید و پخش شود عنوان کرد: این برنامه‌ها در قالب‌های مختلفی چون سخنرانی، ترکیبی نمایشی، میزگرد استودیوی، ترکیبی تولیدی، سخنرانی، گزارشی، ترکیبی نمایشی، ارتباط زنده با مراسم استانی هفته دفاع مقدس است.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: شبکه‌های صدای استانی نیز در مجموع ۱۷ هزار و چهارصد و سی و پنج ساعت برنامه را برای پخش از شبکه‌های رادیوی استانی پیش‌بینی کرده‌اند که در قالب‌های مختلف پیامی، کلامی، آوایی، ترکیبی نمایشی، مسابقه و.... تولید می‌شود.
وی ادامه داد: تمامی مراکز سی و سه گانه در این حوزه به طور فعالانه حضور داشته و خواهند داشت و نسبت به برقراری ارتباط مناسب با شبکه‌های سراسری و شبکه شما و همچنین استفاده از ظرفیت رادیو نما، نهایت تلاش خود را مبذول خواهند داشت تا ضمن توجه به دستورالعمل محتوایی و ساختاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گامی‌کوچک اما تاثیرگذار در انعکاس این حماسۀ جاوید پایمردان خدایی این آب و خاک اسلامی را برای مخاطبان خود رقم زنند.
فاطمی‌ با اشاره به اینکه سیمای مراکز استان‌ها ویژه برنامه‌های گوناگونی را برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده‌اند گفت: این برنامه‌ها دارای عناوینی همچون «شجره طیبه» در کرمانشاه، «سالهای عاشقی» در سمنان در قم، «پلاک عاشقی» در استان مرکزی، «گنج مقدس» در گیلان، «روژیل دیاری» (روزهای ماندگار) از ایلام، «ج مثل جبهه»  از خراسان شمالی، «حماسه سازان اصفهان» از مرکز اصفهان، «حماسه گونلری» از اردبیل، «طلایه داران» از مرکز چهارمحال و بختیاری، "«یادمان باشد» از کردستان، «دفاع ادامه دارد»، «تا پای جان» از مرکز خوزستان، و «اقتدار» از مرکز مهاباد هستند.
وی ادامه داد: ١٣٠ مستند شهدای مدافع حرم نیز در این ایام از شبکه‌های استانی روی آنتن می رود.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه‌ها در تمام ایام هفته دفاع مقدس از 33 شبکه سیمای مراکز استان‌ها پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه پخش بیش از 100 فیلم سینمایی ویژه و با موضوع دفاع مقدس هم در دستور کار سیمای مراکز قرار دارد گفت: از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «آخرین شناسایی»، «دوئل»، «پرواز در شب»، «حمله با اچ 3»، «اتوبوس شب»، «شیار 143»، «سجاده آتش» و نیز سریالهایی مرتبط با این هفته مانند «گلهای گرمسیری»، «پرواز از ارتفاع صفر» و انیمیش «پایی که جا ماند»، اشاره کرد.
فاطمی اضافه کرد: پخش زنده مراسم رژه نیروهای مسلح در استان‌ها‌، استفاده از ظرفیت برنامه‌های گفت‌وگو محور خانواده و شبانه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان و جانبازان و مدافعان حرم پیش‌بینی شده است.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه برنامه‌های ترکیبی و تولیدی که در مراکز با موضوع هفته دفاع مقدس تهیه و تولید می‌شوند در ایام هفته دفاع مقدس از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد گفت: حک لوگو تایپ و پخش زیرنویس‌های مرتبط با موضوع دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: در شبکه «شما» نیز ویژه برنامه «مردان بی ادعا» هر شب ساعت 10 با مراکز و شهرهای نوار مرزی کشور که بیشتر مناطق جنگی را شامل می‌شود روی آنتن خواهد رفت، همچنین پخش مستندهای ویژه دفاع مقدس و نیز برنامه‌های صبحانه و کاشانه مهر و نیز ساعت 12 هر شب پخش فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس پیش بینی شده است.

امتیاز شما