امروز سه شنبه  ۳۰ مهر ۱۳۹۸

نسخه آزمایشی

«علوم شناختی و جذب مخاطب» در مرکز تحقیقات صداوسیما

مشاهده ۵۸
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۵:۴۸

«علوم شناختی و جذب مخاطب» در مرکز تحقیقات صداوسیما

مرکز تحقیقات صداوسیما اولین کارگاه از سلسله کارگاه‌های نخستین کنفرانس ملی «علوم شناختی و رسانه» را توسط دکتر علی بنیادی نایینی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر امین‌هاشمی، عضو هیات علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران با حضور بیش از 40 نفر از خبرنگاران، برنامه سازان و پژوهشگران در روز چهارشنبه 27 شهریور در تالار پژوهش مرکز تحقیقات برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، استراتژی محتوا، تحت عنوان پرسونای مخاطب مطرح و تأکید بر این شد که هر چه تصویر شفاف‌تری از ویژگی‌ها، ترجیحات، خواسته‌ها و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب وجود داشته باشد، تأثیرگذاری بر مخاطب مؤثرتر است. همچنین در این کارگاه مباحث «مغز قدیم» و «مغز جدید» مطرح و عنوان شد که برای جذب مخاطب، مطالعه فرآیندهای مغز جدید مهم است.

در این کارگاه نمونه‌هایی از سکانس فیلم‌ها از منظر علوم شناختی بررسی شد و در انتها آزمایش مربوط به آی‌ترکر (eye tracker) دو نفر از شرکت‌کننده‌های کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله مزیت‌های این کارگاه انجام آزمایش‌های عملی بر روی شرکت کننده‌ها بود.

یادآور می‌شود نخستین «کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه» با همکاری «مرکز تحقیقات صداوسیما»، «پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی» و «خبرگزاری فارس» در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

در چارچوب این کنفرانس، برگزاری کارگاه‌های متعددی در مرکز تحقیقات پیش بینی شده که در حال انجام است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما