امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیدشت هفته دفاع مقدس در صدا و سیمای اشراق

مشاهده ۳۵۷
۱۳۹۸/۰۶/۳۰- ۱۳:۰۰

صداوسیمای مرکز زنجان، همزمان با هفته دفاع مقدس، با تولید و پخش برنامه‌های مختلفی، یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور را گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز زنجان همزمان با هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه‌هایی را تقدیم بینندگان می‌کند. مراسم رژه نیروهای مسلح استان در 31 شهریور به صورت زنده به مدت 90 دقیقه از شبکه اشراق پخش می‌شود.

برنامه «حدیث ایثار» در ساختار ترکیبی و نمایشی هر شب ساعت 22 به صورت زنده از سیمای زنجان روی آنتن می‌رود. مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، حضور خانواده‌های معظم شهدا در برنامه، آیتم یاد یاران، (هر شب مصاحبه با خانواده یک شهید و همرزمان وی)، گزارش از جانبازان، گزارش مردمی و... از آیتم های این ویژه برنامه می‌باشد.

بازنمایی عملیات غرورآفرین کربلای 5 به مدت 55  دقیقه، مستند گزارشی «راهیان نور» و برنامه گزارشی «امتداد» با موضوع خاطرات سرداران و فرماندهان دفاع مقدس در سطح استان از دیگر برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام است.

مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برای بیان خاطرات، حضور خانواده‌های معظم شهدا، آیتم یادیاران و مصاحبه با خانواده یک شهید و همرزمان وی ،گزارش از جانبازان، گزارش مردمی و... از بخش‌های این ویژه برنامه است.

برنامه صبحگاهی «سلام زنجان» نیز در این هفته میزبان فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. پخش برنامه «پلاک» با هدف آشنایی نسل جوان با راه و سیره شهدا و پوشش همایش طلایه داران در سه برنامه از دیگر تمهیدات شبکه اشراق در این ایام است.

همچنین واحد تأمین و پخش سیمای مرکز زنجان، آیتم‌های مختلفی از قبیل فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس، سرود، میان برنامه، زیرنویس و... برای این مناسبت آماده کرده که در فواصل برنامه‌های مختلف پخش می‌کند.

رادیو زنجان نیز در هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

ویژه برنامه «مقاومت حماسه سی» هر روز ساعت 17 به مدت 55 دقیقه، قصد دارد موضوعات مربوط به دفاع مقدس و نقش رزمندگان زنجانی به ویژه غواصان دریادل در عملیات‌های مختلف را تبیین کند. سایر برنامه‌های رادیو نیز به فراخور موضوع به هفته دفاع مقدس می‌پردازند.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با پیش بینی تولید 50 گزارش ویژه خبری از سراسر استان، 6 مستند خبری ویژه دفاع مقدس، 14 گزارش تولیدی و تفسیر و گفت‌وگوی خبری، برنامه‌های متنوع این هفته را منعکس می‌کند.

امتیاز شما