امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از مستند «همه جای ایران سرای من است»

مشاهده ۶۰۵
۱۳۹۸/۰۶/۳۰- ۱۳:۵۵

مراسم رونمایی از مستند فاخر همه جای ایران سرای من است و تجلیل از خانواده شهید سرلشکر فیض‎الله امانی با حضور مقامات لشکری و کشوری استان کردستان و منطقه غرب کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که در سالن وحدت صداوسیمای مرکز کردستان برگزار شد امیر سرتیپ آریان فر، فرماندهی قرارگاه منطقه غرب نزاجا، امیر اثنی عشریه فرمانده قرارگاه لشکر 28 پیاده کردستان، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت‎المقدس استان کردستان، مرادنیا استاندار کردستان، آیت‎الله شاهرودی نماینده ولی‎فقیه در استان و جمعی دیگر از علما، روحانیوان و مدیران استان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم دکتر عبدالملکی رئیس شبکه استانی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و همچنین تجلیل و تکریم خانوده شهید امانی بیان داشت: کمترین وظیفه ما در رسانه و در همه جا و در هر پست و مقامی خدمت به خانواده شهداء است و این کمترین کاری است که می‎توانیم برای ایشان انجام دهیم.

در ادامه مراسم ویدئو کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهدای استان کردستان پخش شد و سپس گزارشی از فرماندهان نظامی، روحانیون و علمای برجسته استان و جمعی از هم‎رزمان شهید سرلشکر امانی درباره این شخصیت والا مقام و مستند شهید امانی به سمع و نظر حضار و مخاطبان رسید.

در بخش دیگری از مراسم امیر خلبان محمد صدیق قادری که از هم‎رزمان شهید سرلشکر امانی و همچنین حدود ده سال به همراه ایشان در اسارت بود به بیان گوشه‎­هایی از خاطرات خود با این شهید معزز پرداخت و ایشان را نمونه و الگوی استقامت، سربلندی و پایداری خواند و گفت: شهدی امانی حتی در دوران اسارت دست از مبارزه بر نمی‎داشت و مدام به اسرا گوشزد می‌کرد که نباید در مقابل ظالم ساکت ایستاد و ما وظیفه داریم که با ذهن، روح و جسم سالم به میهن عزیزمان بازگردیم.

در پایان مراسم نیز از خانواده شهید سرلشکر امانی تجلیل و تشکر شد.

لازم به ذکر است در این مراسم مقرر شد که در اولین فرصت تندیس شهید امانی در مکانی شایسته و مناسب نصب شود، خیابانی به اسم ایشان نامگذاری شود و با حمایت و همکاری استانداری کردستان نیز مستند امیر خلبان محمد صدیق قادری تهیه شود. همچنین به مناسبت و مبارکی این مراسم معنوی سالن همایش‎های صداوسیمای مرکز کردستان از این پس به سالن وحدت تغییر نام یافت.

مستند «همه جای ایران سرای من است» به تهیه‌کنندگی هوشنگ میرزایی و از تولیدات صداوسیمای مرکز کردستان است، این مستند روایت زندگی شهید سرلشکر فیض‎الله امانی است.

تصاویر

امتیاز شما