امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

شکست مذاکرات طالبان و آمریکا به روایت پرس تی وی

مشاهده ۲۲۵
۱۳۹۸/۰۷/۰۱- ۱۳:۳۲

بررسی شکست مذاکرات طالبان با آمریکا و علل این رویداد در مستند این هفته «10 دقیقه» (10 minutes) شبکه پرس تی وی، نقد و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند ضمن اشاره به اقدام غیرمترقبه ترامپ درخصوص لغو مذاکرات با طالبان قبل از برگزاری مراسم 11 سپتامبر و به بهانه کشته شدن یک سرباز آمریکایی در عملیات انتحاری اخیر طالبان، به بررسی واکنش و اعتراض افغان‌ها نسبت به این موضوع می‌پردازد.

در این مستند ضمن مروری بر توئیت دونالد ترامپ مبنی بر لغو مذاکره پنهانی با طالبان در کمپ دیوید، نظرات تحلیلگران در زمینه اختصاص کمپ دیوید به عنوان محل مذاکره با روسای جمهور کشورها به محل مذاکره با تروریست‎ها و تاثیر آن بر موقعیت ترامپ در انتخابات پیش رو نقد می‎شود.

واکاوی اقدام ترامپ به عنوان تاکتیک وی برای کسب امتیاز بیشتر در مذاکرات، حضور طالبان از موضع قدرت در پای میز مذاکره با آمریکا و مطالبه امتیازهای بیشتر از آمریکا طبق روال مذاکرات قبلی و تاثیر این کشمکش‎ها بر افزایش تنش‎ها در افغانستان و متضرر شدن مردم عادی به عنوان قربانیان اصلی اقدامات تروریستی از دیگر مباحث این برنامه است.

مستند «10 دقیقه» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب دوشنبه یکم مهر، ساعت 21:15 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت 3:15، پنجشنبه ساعت 9:15، جمعه ساعت 8 و شنبه ساعت 17:15 پخش می‌شود.

امتیاز شما