امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی از سوی بن سلمان به روایت پرس تی وی

مشاهده ۳۲۴
۱۳۹۸/۰۷/۱۰- ۱۳:۲۸

پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی از سوی بن سلمان و اعتراضات مردم مصر علیه سیسی عنوان موضوعات بحث این هفته برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) در شبکه پرس تی وی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ضمن اشاره به اعتراف محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به قتل جمال خاشقچی، روزنامه‎نگار منتقد سعودی در آستانه اولین سالگرد قتل این روزنامه نگار به واکاوی علل این اقدام و انتخاب یک رسانه غربی برای اعلام این موضوع می‌پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر واکنش‎های بین‎المللی به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول و بررسی پیامدهای قبول مسئولیت قتل خاشقچی بر وجهه بن سلمان و تاثیر آن بر برنامه‌های وی برای آینده عربستان، نقد و بررسی در خصوص اقدام اخیر عربستان در اعطای تسهیلات ویژه گردشگری به شهروندان 49 کشور جهان و ارتباط آن با اتفاقات اخیر صورت می‏‎گیرد.

در بخش دیگر این برنامه، اعتراضات مردم مصر در قاهره علیه عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری این کشور به بحث گذاشته می‎شود و علل آغاز و گسترش این اعتراضات علیه سیسی از جمله فساد دولتی وی بررسی می‎شود.

در اینباره دستگیری حدود 2000 نفر از معترضان به‎همت نیروهای پلیس مصر و اقدامات دولت مصر در محدود کردن دسترسی به اینترنت و مسدود کردن وب سایت‎ها واکاوی می‎شود.

«جریان خاورمیانه» به تهیه‎کنندگی مروه عثمان ساعت 23 بامداد جمعه 12 مهر از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 7، دوشنبه ساعت 4 و 14، سه‎شنبه ساعت 20، پنجشنبه ساعت 18 و جمعه ساعت 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما