امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

افشای اسناد تهیه ملزومات داعش در یمن

مشاهده ۳۲۰
۱۳۹۸/۰۷/۱۰- ۱۳:۲۹

نگاهی به فاش شدن اسناد تهیه انواع ملزومات داعش در یمن از سوی عربستان سعودی و امارات عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) شبکه پرس تی وی به آن پرداخته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به اسناد جدید به دست آمده شامل گذرنامه‌های دلالان اسلحه از کشورهای آمریکا، عربستان و امارات، به بررسی دست داشتن این افراد در انتقال تجهیزات و اسلحه به گروه‌های تروریستی همانند داعش در یمن می‌پردازد.

این برنامه ضمن گفت‎وگو درباره این اسناد که شامل ایمیل‎ها، تصاویر، زمان تحویل، فهرست بسته‎بندی، مشخصات خریداران و شماره بدنه سلاح و متعلق به افرادی از آمریکا، امارات و عربستان و مربوط به بازدید آن‎ها از کارخانه تولید اسلحه کروسیک در صربستان است، به بررسی گزارشی مبنی بر تعهد وزارت دفاع عربستان به کارخانه تسحلیاتی کروسیک صربستان برای انتقال این سلاح‎ها به کشورهای ثالث و اقدام خلاف تعهد عربستان و رساندن آن‎ها به نیروهای داعشی می‎پردازد. واکاوی اسنادی درباره استفاده داعش از خمپاره‌های یک شرکت آمریکایی و فروش سلاح توسط عربستان به نیروهای داعش در سوریه، یمن و افغانستان از دیگر مباحثی است که در این برنامه نقد و بررسی می‎شود.
«از قلم افتاده» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب پنجشنبه 11 مهر، ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه جمعه ساعت 3 و شنبه ساعت 00:20 و 8:20، یکشنبه ساعت 20:20 ، دوشنبه ساعت 14:20 و سه شنبه ساعت 17:20 به وقت تهران روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما