امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری نخستین همایش فعالان هنری و رسانه‌ای اربعین استان سمنان

مشاهده ۱۸۹
۱۳۹۸/۰۷/۱۱- ۱۰:۴۹

نخستین همایش فعالان هنری و رسانه‌ای اربعین استان سمنان به همت صدا‌وسیمای مرکز سمنان و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این همایش که با حضور مسئولان فرهنگی استان، هنرمندان، برنامه‌سازان و فعالان فرهنگی که در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین فعال هستند، برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی توکلیان، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز سمنان و عضو ستاد اربعین استان گفت: در مقاطعی از تاریخ برخی از حکام مستبد ضد شیعه در عراق سعی کردند تا با ایجاد رعب و وحشت و  وضع قوانین ضد انسانی و سخت گیرانه برای زائران و مشتاقان حضرت اباعبدالله، این نور الهی را به خیال خام خود خاموش کنند، به نحوی که قبل از حکومت صدام، زائران برای زیارت مرقد شریف حضرت اباعبدالله(ع) باید دست خود را در این راه اهداء می‌کردند، اما علی رغم این گونه قوانین ظالمانه، سیل مشتاقان زیارت آن حضرت روز به روز بیشتر شد و تا امروز همچنان این ارادت و اشتیاق ادامه دارد. زیرا  این وعده خداوند است که فرمود: مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.

دکتر توکلیان ضمن مهم دانستن همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین از جنبه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و عبادی، از این حرکت پر شور و عظیم به عنوان اولین کنگره بزرگ شیعی یاد کرد که در زمان خلافت عباسیان و منصور دوانقی و در همین چند دهه اخیر حکومت عبدالکریم قاسم  و در زمان حکومت صدام ممنوع و محدود بود و پس از سقوط رژیم صدام شکل گرفت.

مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز سمنان افزود: ما به عنوان سربازان و افسران جنگ نرم رسانه افتخار می‌کنیم که در این جنگ بزرگ رسانه‌ای در مقابل دشمنان اسلام شجاعانه از حریم بزرگ اسلام و شیعی دفاع  می‌کنیم.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد اربعین استان سمنان، فعالیت موکب‌های رسانه‌ای را از دیگر افتخارات اصحاب رسانه دانست و گفت: این همایش نیز نوعی هم افزایی نیروهای رسانه‌ای برای اثرگذاری بیشتر در اربعین حسینی و نیز هم فکری درباره نقاط ضعف و قوت و برنامه‌ریزی بهتر برای فعالیت موکب رسانه‌ای فجر است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای کسانی که برای ثبت زیبایی‌های این واقعه بزرگ اعزام می‌شوند، گفت: افتخار حضور در موکب رسانه ای اربعین فیض عظیمی است و امیدوارم کسانی که برای این خدمت بزرگ و ارزشمند مشرف می‌شوند، حرکت‌شان خالصانه بوده و مورد رضایت خداوند بزرگ  و باقیات الصالحات آنها قرار گیرد.

در ادامه سید مجتبی حیدر،ی نماینده و خبرنگار شبکه ماهواره‌ای I news (شبکه وابسته به حشد الشعبی عراق) در سخنانی، ضمن تشریح تفاوت ماهوی مراسم عزاداری حضرت سید‌الشهدا با سایر مراسم‌هایی که در جهان برگزار می‌شود، گفت: اگر اربعین حضرت سید الشهدا(ع) فقط به منظور و معنای عزاداری معمول بود، تا به امروز این حرکت ادامه نمی‌یافت، اما تفاوت اربعین در نام و نشان امام حسین(ع) است که بر علیه ظلم یزید و یزیدیان تاریخ  قیام کرد.

وی ضمن اشاره به مبارزات مردم مظلوم منطقه علیه استکبار گفت: امروز در کشور های عراق، سوریه، یمن، فلسطین فقط یک پرچم بر افراشته شده و آن پرچم قیام علیه کفر است.

خبرنگار شبکه ماهواره ای I news پرچمداران فرهنگی همایش بزرگ پیاده روی اربعین را مردم ایران دانست و خطاب به برنامه سازان اعزامی توصیه کرد که در پیاده روی اربعین به دنبال سوژه‌ها و نگاه نو و خلاقانه به این حرکت عظیم باشید و از تکرار بپرهیزید.

 

امتیاز شما