امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

فرود فضانورد روس در برنامه «چرخ»

مشاهده ۳۲۲
۱۳۹۸/۰۷/۱۴- ۱۰:۲۷

برنامه‌ تلویزیونی «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 14 مهر، در یک گفت‌وگوی ویژه به مناسبت هفته‌ جهانی فضا در شبکه‌ چهار میزبان یک فضانورد اهل روسیه می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با آناتولی آرتسه بارسکی، فضانورد ایستگاه فضایی «میز» گفت‌وگو می‎کند. این فضانورد روسی در مجموع بیش از 140 روز را در فضا سپری کرده است و انجام شش راهپیمایی فضایی را در کارنامه‌ خود دارد. آرتسه بارسکی سرهنگ بازنشسته‌ نیروی هوایی شوروی است و در تنها پرواز فضایی خود در سال 1991 به‌عنوان فرمانده‌ فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد. این گفت‌وگو به مناسبت هفته جهانی فضا (WSW) انجام می‌شود که هر ساله از 4 الی 10 اکتبر توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان جشن بین‌المللی علم و فناوری فضایی و سهم آن در بهبود شرایط زندگی بشر برگزار می‌شود. هر سال انجمن هفته‌ جهانی فضا موضوعی را برای این هفته انتخاب می‎کند تا تمام فعالیت‎هاو رویدادهای صورت‌گرفته در جهان را پیرامون این شعار برنامه‌ریزی کند. این انجمن شعار هفته‌ جهانی فضا برای امسال را «ماه، دروازه‌ای به سوی ستارگان» اعلام کرده است. گزارش مستند از جزئیات کار کاپیتان عبدالحی، خلبان و رئیس عملیات ناوگان ATRهواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بخش دیگری از سی‌وپنجمین قسمت برنامه‌ «چرخ» است. مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، استادان دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

برنامه«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما