امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

برگهایی از «ناگفته‌های تاریخ»

مشاهده ۳۷۷
۱۳۹۸/۰۷/۱۴- ۱۳:۴۶

لرستان تاریخی چند هزارساله با روایت‎های شنیدنی دارد؛ در همین خصوص شبکه افلاک با تولید و پخش مستندی به نام «ناگفته‌های تاریخ» راوی تاریخ لرستان شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روایت برنامه کارشناس محور «ناگفته‌های تاریخ» را سیدمحمد سیف‌زاده برعهده دارد او ناگفته‌های تاریخی این دیار را با بیانی گیرا، از ورود شیعیان تا حکومت آل حسنویه در لرستان و اتابکان لرکوچک و مبارزه آن‎ها با اقوام مهاجم و عمران و آبادانی در لرستان روایت می‎کند.
وی از والیان لرستان، خدمات و خیانت‎ها و ستم آن‎ها به مردم، از شاهزادگان متکبر قاجار و تاراج ثروت مردم و از کشتار و قتل‎عام لرستانی‎ها توسط آن‎ها تا حکومت رضاخان و سلاخی عشایر و دهقانان، اسکان عشایر و کشف حجاب رضاخانی سخن به میان می‎آورد و در ادامه از خروش مردم برای رهایی از حکومت پهلوی تا ظهور انقلاب اسلامی مطالبی که تاکنون گفته نشده را بیان می‎کند. گفتنی است: منابع پژوهشی این مستند فاخر و دیدنی بیش از 40 عنوان کتاب است.
«ناگفته‌های تاریخ» برنامه‎ای است که ساعت 19 هر شب و به مدت 10دقیقه در روزهای شنبه و دوشنبه به تهیه‎کنندگی حمیدبیرانوند از شبکه افلاک روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما