امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«امیرکبیر» به شبکه چهار رسید

مشاهده ۴۸۳
۱۳۹۸/۰۷/۱۵- ۱۱:۳۶

مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» محصول سال 1364 به کارگردانی سعید نیکپور از 18 مهر تقدیم مخاطبان شبکه چهار سیما می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «امیرکبیر» یکی از سریال‌های محبوب دهه 60 تلویزیون در ژانر تاریخی است که پرویز زاهدی فیلم‎نامه آن را نوشته است و سعید نیکپور آن را کارگردانی کرد. سعید نیکپور در این سریال در کنار ایرج راد، محمد مطیع، فخری خوروش، ژاله علو ، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شمسی فضل‌الهی، پرویز پورحسینی، هادی مرزبان، غلامرضا طباطبایی، سروش خلیلی، حمید مهرآرا، علی رامز، غلامحسین لطفی و محمد عمرانی به نقش آفرینی در آن پرداخته است.

این مجموعه تلویزیونی سال  63 ضبط و پخش آن از اردیبهشت ماه سال 64 از شبکه یک شروع شد.
داستان سریال امیر کبیر از این قرار است: امیرکبیر، یکی از صدر اعظم‌های ایران در دوره ناصر الدین‌شاه قاجار، اصلاحات کشور را اندکی، پس از رسیدن به صدارت آغاز می‌‎کند. به دستور او مدرسه دارالفنون برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس می‌‎شود و روزنامه وقایع اتفاقیه را راه‌اندازی می‌‎کند. تصمیمات و قوانین وضع شده جدید به مذاق درباریان خوش نمی‌‎آید و امیرکبیر با توطئه اطرافیان شاه از مقام خود برکنار و به کاشان تبعید می‌‎شود و …
یادآور می‌شود: آخرین قسمت از مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» چهارشنبه 17 مهر، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و از پنجشنبه 18 مهر، هرشب 12 بامداد سریال «امیرکبیر» از شبکه دانایی و خردورزی روی آنتن می‌رود.
این سریال هر روز ساعت 18 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما