امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

رابطه‌ علم و رسانه‌ زیر ذره‌بین «چرخ»

مشاهده ۲۷۸
۱۳۹۸/۰۷/۱۵- ۱۱:۳۷

سی‌وششمین قسمت از فصل ششم «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 15 مهر، با موضوع علم و رسانه روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از مجله علمی‌ شبکه‌ چهار، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر مسعود کوثری، دکترای جامعه‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره‌ رابطه‌ی علم و رسانه‌ها گفت‌وگو می‎کند.

در سال‌های اخیر عمومی‌سازی علم در پیوندی ناگسستنی با رسانه و قواعد آن قرار دارد و عرضه‌ علم برای عموم مردم از انقلاب دیجیتال و ظهور رسانه‌های نوین تاثیرات فراوانی گرفته است. تحول پرشتاب فناوری رسانه، عرصه‌های جدیدی را در برابر فعالیت‌های عمومی‌سازی علم گشوده است. سیاستگذاران دریافته‌اند برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع خود ناچار به عمومی‌سازی علم هستند و برای بسط و گسترش علم در جامعه بهترین، کارآمدترین و در دسترس‌ترین ابزار را رسانه دانسته‌اند.
در بخش روایت خبری «چرخ»، مائده‌ گیوه‌چین، مهم‌ترین اخبار این روزهای دنیای دیجیتال را بررسی می‎کند.
گزارش مستند محمدحسین جهان‌پناه از موزه‌ی جانورشناسی دانشگاه تهران یکی دیگر از بخش‌های سی‌وششمین قسمت «چرخ» است.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما