امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

دست پُر صدا و سیمای مرکز زنجان برای پوشش راهپیمایی اربعین حسینی

مشاهده ۴۴۴
۱۳۹۸/۰۷/۱۵- ۱۶:۰۵

اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری ها و مسئولین ستاد اربعین، امروز در قالب کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعین زنجان میهمان صدا و سیمای این استان بودند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل مرکز زنجان در این جلسه با اعلام اینکه در حوزه‌های صدا، سیما، خبر، فضای مجازی و شعر و موسیقی اقدامات موثری برای پوشش این کنگره عظیم بین المللی برنامه ریزی شده است گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان با تمام ظرفیت و با بکارگیری نیروهای انسانی و تجهیزات فنی بیش از سال های گذشته آماده اطلاع رسانی و پوشش این حماسه جهانی است.

لطیفی به سنگ اندازی‌ها و کارشکنی‌های دشمنان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی در عراق اشاره کرد و افزود: دشمنان سعی دارند با نا امن کردن منطقه و ایجاد تفرقه بین مسلمانان مانع از برگزاری این مراسم پرشور و شعور جهانی شوند.

وی افزود : اطلاع رسانی و تبیین فلسفه اربعین و اهداف این حرکت عظیم جهانی، تعمیق وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، تقویت روحیه برادری بین ملت های ایران و عراق و شناساندن اهداف شوم دشمنان مهمترین وظایف این کمیته برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد اربعین استان از پخش زنده زیارت اربعین از کربلای معلی نیز خبر داد و افزود: ارتباط زنده مستمر بعد از اذان مغرب و قبل از بخش های خبری سیما از کربلای معلی تا روز اربعین، ارتباط زنده ماهواره ای با موکب های استان مستقر در عتبات از جمله هیات رزمندگان اسلام در نجف اشرف، ضبط و پخش برنامه‌های عزاداری مردم استان در مسیر پیاده روی اربعین، پوشش زنده تصویری دسته عزاداری اربعین حسینیه اعظم زنجان، پخش ویدئو کلیپهایی با عنوان (مسیر) به تعداد 15 مورد، پخش7مستند 15 دقیقه ای حب الحسین(ع)، تولید و پخش مستند فاخر هفت شهر عشق، اعزام دو تیم مستندساز حرفه ای به کربلا برای به تصویر کشیدن عظمت حضور مردمی و تولید 7 ویژه برنامه با عنوان «راه ولایت» با حضور برجسته ترین اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، آیت الله حسینی زنجانی و ... از برنامه‌های معاونت سیما در ایام اربعین حسینی است.

رئیس رسانه استانی زنجان از برگزاری سوگواره نماهنگ، فیلم و مستند برای اربعین در شبکه اشراق خبرداد و گفت : برای اولین بار در رسانه استانی این سوگواره برنامه ریزی شده و قرار است به 5 اثر برتر ارسال شده از طرف مردم با موضوع پیاده روی اربعین جوایزی اهدا شود.

مدیرکل مرکز در خصوص برنامه‌های خبری نیز تصریح کرد: در حوزه خبر تهیه و پخش روزانه یک گزارش با موضوع پیاده روی اربعین، پیش بینی ارتباطات زنده رادیویی و تلویزیونی با موکب داران استانی و زائران و مسئولان ستاد اربعین استان و دریافت و پخش عکس و تصاویر ارسالی زائران در دستور کار است.

وی سپس به برنامه‌های شبکه استانی صدا اشاره کرده و افزود: رادیوی استانی هم ویژه برنامه‌های خود را از اول مهر آغاز کرده و در قالب برنامه‌های روتین، آیتم هایی را با رویکرد اطلاع رسانی و آموزش بصورت روزانه در برنامه‌های روتین خود از جمله سلام زنجان، خانواده و آخشاملار پخش می‌کند.

آقای لطیفی در ادامه اظهار داشت: رادیو زنجان با برقراری ارتباط رادیویی با کارشناسان و خبرنگاران مستقر در مسیر پیاده روی اربعین، خبرنگار اعزامی مرکز به مسیر پیاده روی اربعین، ستاد اربعین و حج و زیارت استان، اداره گذرنامه ناجا، و حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری ضمن توصیف حال و هوای این مراسم، آخرین توصیه‌های امنیتی و بهداشتی را نیز به اطلاع مردم استان می رسانیم.

مدیرکل مرکز زنجان با اشاره به برنامه‌های رسانه استانی در فضای مجازی نیز عنوان داشت : تولید ویدئو کلیپ و فتوکلیپ، پوستر، اینفوگرافیک و ... راه اندازی پویش مردمی حب الحسین یجمعنا، پخش زنده اینستاگرامی‌ پیاده روی در مسیر اربعین، دریافت و انتشار تصاویر و عکس های ارسالی زائران در فضای مجازی و... از برنامه‌های معاونت فضای مجازی در این ایام خواهد بود.

وی به کارهای صورت گرفته در حوزه شعر و موسیقی نیز اشاره داشته و گفت : در حوزه شعر و موسیقی هم تهیه و پخش دو اثر به نام های «کربلا اسم تمام قصه‌هاست» و «ای شمع حرمخانه» و ارسال کلیپ «مسیر عاشقی» برای پخش از شبکه‌های سراسری انجام شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان هم در این نشست از بازگشایی مرز خسروی از امروز خبر داد و گفت : زائران زنجانی می توانند مرز خسروی و یا مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کنند.

آقای حسینی به نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به مردم و زائران اشاره کرد و با قدردانی از کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان افزود : این رسانه استانی از روزها قبل از تشکیل ستاد اربعین استان فعالیت های رسانه ای خود را آغاز کرده است که این اهتمام برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین ستودنی است.

امتیاز شما