امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
نظرسنجی مرکزتحقیقات درباره میزان استفاده مردم از تلویزیون و سایررسانه‌ها:
نظرسنجی مرکزتحقیقات درباره میزان استفاده مردم از تلویزیون و سایررسانه‌ها:

بیش از 42 درصد از مردم اخبارو برنامه‌های سیاسی را فقط از تلویزیون پیگیری می‌کنند

مشاهده ۶۰۱
۱۳۹۸/۰۷/۱۵- ۱۷:۲۴
تعداد بازدید:601

مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما درادامه نظرسنجی خود درباره میزان استفاده مردم از تلویزیون وسایررسانه‌ها به موضوع مهم پیگیری اخبار و برنامه‌های سیاسی پرداخته است که براین اساس مشخص شده : 71.6 درصد مردم کشور اخبار و برنامه های سیاسی را از سیمای جمهوری اسلامی ایران یا سایر رسانه ها و بیش از 42 درصد مردم، اخبار و برنامه های سیاسی را فقط از سیمای جمهوری اسلامی پیگیری می کنند؛ 9.2 درصد فقط از سایر رسانه‌ها و 20.2 درصد هم از سیمای جمهوری اسلامی و هم از سایررسانه‌ها اخبار و برنامه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، براساس این نظرسنجی غیراز شبکه‌های سیما ،14.2 درصد از مردم بیشتر از شبکه‌های اجتماعی ،8.5 درصد از ماهواره ،6 درصد از پایگاههای خبری و اینترنتی ،3 درصد از رادیو و 1.8 درصد هم از روزنامه‌ها و مجلات برای پیگیری اخبار و برنامه‌های سیاسی استفاده می‌کنند.

درمیان شبکه‌های سیما هم ، 30 درصد از شبکه یک ،23.5 درصد از شبکه دو ،20 درصد از شبکه خبر ،12.6 درصد از شبکه سه و 11.5 درصد هم از شبکه استانی اخبار و برنامه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند.

میانگین مدت تماشای اخبار و برنامه‌های سیاسی از سیمای جمهوری اسلامی ایران درمیان مخاطبان 40 دقیقه درشبانه روز و از سایررسانه‌ها نیز درکل نصف میزان میانگین تماشای مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی درشبانه روز، یعنی 20 دقیقه است.

امتیاز شما