امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

واکاوی اعتراضات اخیر عراق در پرس تی وی

مشاهده ۳۵۹
۱۳۹۸/۰۷/۱۶- ۱۴:۱۱

برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) شبکه پرس تی وی به واکاوی اعتراضات اخیر در عراق و مسائل پشت پرده آن و همچنین انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی مروه عثمان ضمن اشاره به اعتراضات خیابانی اخیر مردم عراق که گفته می‌شود در اعتراض به مشکل بیکاری و مشکلات اقتصادی در این کشور رخ داده است، نظرات تحلیلگران پیرامون گزارش‎هایی درخصوص تحریکات سازمان یافته پشت پرده این اعتراضات را به بحث و بررسی می‎گذارد.
این برنامه ضمن واکاوی اظهارات برخی از نمایندگان مجلس عراق درخصوص نقش داشتن خارجی‌ها در این اعتراضات به مرور خواسته‌های معترضان از دولت عراق می‎پردازد.
نگاهی به واکنش نخست وزیر عراق نسبت به این اعتراضات، بررسی نقش کشورهای خارجی در سنگ اندازی پیش پای دولت عراق برای اجرای وظایف خود و نگاهی به اقتصاد عراق و درآمدهای نفتی این کشور از دیگر مباحث این برنامه است.
در ادامه این برنامه تاکید محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر برگزاری انتخابات سراسری در تمامی مناطق فلسطین بررسی می‎شود و نقد و تبادل نظر پیرامون تشکیل کمیته‌هایی برای پیگیری این موضوع و واکنش محمود عباس به اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر الحاق منطقه غور اردن، بحرالمیت و بخش هایی از فلسطین به سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد. «جریان خاورمیانه» سه شنبه (امشب) ساعت 20 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 10، پنجشنبه در ساعات 00:00 بامداد، 5 و 18 و جمعه در ساعات 3 و 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما