امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

از نیمه پنهان ماه تا نهالی برای فردا

مشاهده ۵۶۵
۱۳۹۸/۰۷/۱۷- ۱۰:۱۲

شبکه افق چهارشنبه 17 مهر برنامه‌های«نیمه پنهان ماه»، «نهالی برای فردا»، «خاله بتول» و ... را برای بینندگان پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پروانه چراغ نوروزی، همسر شهید حسین همدانی، معاون فرماندهی کل سپاه، امروز مهمان برنامه «نیمه پنهان ماه» است و در گفت‌وگو با زینب ابوطالبی، مجری برنامه از خصوصیات و فضائل اخلاقی همسرش می‌گوید. سردار سرلشکر حسین همدانی طی دوران دفاع مقدس از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبههٔ کرمانشاه بود و مدتی فرمانده لشکر انصارالحسین همدان شد. او در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه به همراه راننده‌اش گرفتار کمین نیروهای داعشی شده و به فیض شهادت نائل آمد. برنامه «نیمه پنهان ماه» چهارشنبه 17 مهر ساعت 19:30 و تکرار آن ساعت‌های 10:30 و 16:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

در مستند «نهالی برای فردا»17 مهر به مسئله تعامل مدرسه و خانواده اشاره می‌شود. والدین و مربیان مدارس، دو قشری هستند که بیشترین تاثیرگذاری را بر آینده سازان این مرز و بوم دارند و از این جهت تعامل و همکاری میان آنها اهمیت زیادی دارد. مهدی عوض زاده تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده دارد که یازدهمین قسمت آن را می‌توانید چهارشنبه ساعت 19 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار «نهالی برای فردا» روز بعد ساعت 14 روی آنتن می‌رود.

همچنین  مستند «خاله بتول» به کارگردانی حسین نصیری، چهارشنبه 17 مهر ساعت 20 و تکرار آن ساعت 13 روز بعد از شبکه افق تقدیم بینندگان می‌شود. در این مستند خاله بتول از گذشته خود می‌گوید، از ازدواجش، از پسرانش و از روزی که آنها برای نجنگیدن با ایران مجبور شدند، شهر و خانه‌شان را رها کنند و متواری شوند. علاوه بر صحبت های این زن ایرانی در مورد وضعیت خانواده‌اش و دلایل آنها برای انجام این کار، در بخشی دیگر از مستند به پیاده روی اربعین حسینی پرداخته می‌شود و همچنین تصاویری از این همایش عظیم مذهبی در سال‌های گذشته به نمایش در می آید.

هر سال پیاده‌روی اربعین حسینی، با شکوه هر چه تمام برگزار می‌شود، همایشی با حضور میلیون‌ها انسان دلباخته که بدون توجه به سختی راه، گام در این مسیر می‌گذارند. در این بین بسیاری از ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز سعی می‌کنند در مسیر پیاده‌روی اربعین به ویژه جاده نجف تا کربلا، تا حد امکان به زائران حسینی خدمت کنند و موکب‌های پذیرایی از آنها را در آستانه اربعین برپا کنند. مستند «اینجا بهشت است» درباره راه اندازی یکی از همین موکب هاست؛ گروهی از ایرانیان که طی مدتی بسیار کم یعنی هشت روز، موکبی را در فاصله یک کیلومتری کربلا و حرم مطهر امام حسین(ع) برپا می‌کنند و در این راه، همه سختی‌ها را به جان می خرند. هر کس هر کاری از دستش بر می آید انجام می‌دهد و ... مستند «اینجا بهشت است» چهارشنبه 17 مهر ساعت 17 و تکرار آن ساعت 11 روز بعد از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما