امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

اعتصاب کارگران جنرال موتورز از نگاه پرس تی وی

مشاهده ۴۶۶
۱۳۹۸/۰۷/۱۷- ۱۴:۲۹

نگاهی به اعتصاب اتحادیه کارگران اتومبیل در آمریکا و ضربات ناشی از آن بر موقعیت ترامپ، عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به نقد و بررسی گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‌کنندگی کاوه تقوایی ضمن اشاره به اعتصاب و خواسته‌های اتحادیه کارگران اتومبیل در آمریکا علیه شرکت جنرال موتورز، بزرگ‌ترین خودروساز آمریکایی و اعتراض آن‎ها نسبت به مسائلی همچون کم بودن دستمزدها، عدم ارائه خدمات بیمه ای مربوط به سلامت، نبود امنیت شغلی و ... به بررسی وضعیت این شرکت که در سال 2009 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و با کمک‎های دولت توانست به چرخه حیات بازگردد، می‌پردازد.
همچنین در این برنامه، سیاست‎های اقتصادی ترامپ مانند کاهش پرداخت مالیات توسط شرکت‎هایی همچون جنرال موتورز و اقدامات ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز در سوءاستفاده از کارگران این شرکت از طریق پرداخت دستمزدهای پایین و ارائه ندادن خدمات به این افراد و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های جدید به جای نیروی کار انسانی برای کاهش هزینه‌ها واکاوی می‎شود.
علل عدم توانایی جنرال موتورز در حل و فصل و پایان دادن به اعتراضات علیه این شرکت نیز در بخش دیگر این برنامه نقد و بررسی می‎شود.
«شکاف اقتصادی» ساعت 00:00 بامداد جمعه 19 مهر از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:00 بامداد، یکشنبه ساعت 8 و 19 و دوشنبه ساعت 11 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما