امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بررسی توان پهپادی یمن و تاثیرات بین‎المللی آن در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۳۵۶
۱۳۹۸/۰۷/۲۰- ۱۳:۰۵

مستندی با موضوع بررسی توان پهبادی یمن و تاثیر آن بر منطقه و جهان در شبکه پرس تی وی تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به تهیه‎کنندگی مهدی عرب با اشاره به کابوس ایجاد شده توسط پهبادهای یمنی برای سعودی‌ها به بررسی گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز» درخصوص پاسخ پهپادی اخیر انصارالله و ارتش یمن به حملات عربستان سعودی و گفت‎وگو پیرامون عملیات پهبادی اخیر علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در دو منطقه «بقیق» و «خریص» و آسیب پذیری عربستان در جنگ علیه حوثی‌ها می‌پردازد.
در این خصوص کم هزینه بودن عملیات یمنی‌ها نسبت به سعودی‌ها که دارای ارتش بسیار مجهزی هستند و اتکای عربستان به حمایت آمریکا برای پیروزی بر حوثی‌ها و تحقق نیافتن برنامه‌های پیش‎بینی شده آن‌ها در این زمینه به بحث گذاشته می‎شود.
این مستند همچنین با نگاهی به تلاش آمریکا برای ائتلاف سازی ضدایرانی، ناکامی عربستان به عنوان سرکرده ائتلاف عربی در حملات چندین ساله به یمن به دنبال حملات پهبادی اخیر را نقد و اتهامات برخی مقامات کاخ سفید از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران درخصوص حملات یمن به تاسیسات نفتی عربستان را برای تسریع پروژه فشار حداکثری به تهران و فرایند ائتلاف سازی علیه ایران بررسی می‎کند.
این برنامه در ادامه نگاهی به واکنش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات پمپئو دارد و به واکاوی نگرانی و تحرکات پنتاگون برای اجتناب از درگیری با ایران می‎پردازد.
تاکید مقام‎های ارتش آمریکا بر کاهش تنش و درگیری با ایران، هشدار آن‎ها مبنی بر ایجاد خطر برای بخش عظیمی از نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در صورت کنترل نکردن تنش‎ها با ایران و تاثیر اقدامات یمن بر تداوم حضور ترامپ در کاخ سفید از دیگر محورهای بحث در این مستند به شمار می‎رود.

امتیاز شما