امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
«این هفته در تاریخ» روایت می‌کند:
«این هفته در تاریخ» روایت می‌کند:

خطرناک ترین درگیری قرن بیستم روی آنتن هیسپان تی وی

مشاهده ۵۹۲
۱۳۹۸/۰۷/۲۱- ۱۳:۳۸
تعداد بازدید:592

برنامه «این هفته در تاریخ» (Esta semana en la historia) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت، تصاویر آرشیوی از زندانیان سیاسی آرژانتینی قربانی تروریسم دولتی، کودتا 1945 در ونزوئلا، پایان یافتن انقلاب 1934 اسپانیا و بحران موشکی در کوبا را برای مخاطبان نمایش می‎دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «این هفته در تاریخ» به مرور مهم‎ترین اتفاقات در تاریخ اشاره دارد و رویدادها را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن برای مخاطبان برنامه توضیح می‌دهد.

در بخش‌های مختلف این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ» تصاویری  از هفت زندانی سیاسی آرژانتینی می‌بینیم که در 17 اکتبر 1976 به‎ همت آخرین دیکتاتوری نظامی این کشور کشته شدند.

همچنین تصاویری آرشیوی از 18 اکتبر 1945 و کودتای ونزوئلا نشان داده می‌شود که حکومت از دست ایسایس مدینا خارج شد و رومولو بتانکورت روی کار آمد.

در ادامه برنامه از پایان انقلاب سال 1934 اسپانیا تصاویری خواهیم دید.

در بخشی دیگر از «این هفته در تاریخ» از اکتبر 1962 و خطرناک ترین درگیری قرن بیستم معروف به بحران اکتبر یا بحران موشکی در کوبا که خطر شروع جنگ هسته‌ای در دنیا عنوان شد، تصاویری را مشاهده می‎کنیم.

«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه‌های هیسپان تی وی، در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه در چند نوبت از هیسپان تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما