امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های شبکه استانی آذربایجان شرقی در اربعین

مشاهده ۶۳۴
۱۳۹۸/۰۷/۲۳- ۱۲:۲۷

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌های متنوعی برای اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های «سحرلر»، «خانواده» و «گئجه لر» در روز اربعین حسینی (ع) به صورت ویژه از شبکه سهند به روی آنتن می‎رود. در این برنامه‌ها ارتباط مستقیم با همکاران مستقر در موکب­‎های استان و شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی برقرار می‎شود و بینندگان این شبکه از حال و هوای زائران و عاشقان حسینی آگاه می‎شوند.

همچنین پوشش عزاداری‌ها و مراسمات سطح شهر تبریز و شهرستان‌ها؛ پوشش عزاداری مردم مومن و ولایتمدار شهرستان جلفا در امام زاده سیدمحمد نوجه مهر؛ ضبط و پخش عزاداری محله کوجوار تبریز ؛ پخش تصاویر گروه اعزامی صداوسیما به کربلای معلی و عتبات عالیات؛ پخش ویژه برنامه‌های غمنامه و شوق زیارت؛ پخش نماهنگ‎های مرتبط با اربعین حسینی و همچنین مستندهای مختلف در ایام اربعین از برنامه‌های پیش‎بینی شده در سیمای استانی مرکز آذربایجان شرقی است.  

صدای استانی مرکز آذربایجان شرقی هم در برنامه‌های همیشگی «سحرلر»، «یک پیام یک ترانه»، «خانواده»، «کندیمیز- ائلیمیز»، «دعوت»، «یاشاسین جوانلیق»، «دانیشیق»، «سیزلرمسئولار» و «آخشاملار» به صورت خاص به چهلمین روز شهادت امام حسین و یاران باوفایشان می‎پردازد.

همچنین  ویژه برنامه 180 دقیقه‎ای اربعین مشتمل بر صحبت‎های کارشناسان حوزه و دانشگاه، نوحه‌های آذری و فارسی، برقراری ارتباط با مراکز استان‎ها – شبکه‌های سراسری و کربلای معلی روز شنبه مصادف با اربعین حسینی تقدیم مردم عزادار استان می‌شود.  به‎علاوه، برنامه‌های «بیر ایچیم عشق»، «محفل اربعین»، «نمایش چشمه لر»، «اربعین نینوا»، «کاروان صبر»، «قافله سرخ»، «ایثار چله سی»، «معبر»، مستند «رد سرخ» و پخش مداحی و سخنرانی را در جدول پخش روز شنبه 27 مهر، گنجانده شده است.

رادیو شهر مراغه هم در برنامه‌های «رحمت قاپسی»، «سحر گوروشی» و «آخشاملار» پرداخت ویژه به اربعین جانسوز کاروان کربلا داشته و شنبه 27 مهر هم با ویژه برنامه‎ای 60 دقیقه‎ای در خدمت شنوندگان است.

رادیو برون‎مرزی تبریز هم برای شنوندگان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.
نمایش رادیویی در دو قسمت سی دقیقه‎ای روزهای پنجشنبه و جمعه، ویژه برنامه «ساچیلان شعاعلار» در دو قسمت در صبح و عصر روز اربعین، برنامه ترکیبی «زیارت» ویژه صبح اربعین، برنامه «مشکات» با محور اهمیت اربعین و زیارت خاص این روز و همچنین پخش سخنرانی در خصوص تاثیر قیام و شهادت امام حسین و یارانشان در استمرار و استحکام دین اسلام از جمله برنامه‌های رادیو برون‎مرزی برای مخاطبانش است.

امتیاز شما